De ce un compotament etic?

6 01 2009

Clientul este cel mai important! Se stie că “el are întotdeauna dreptate”. Trebuie să-i arăţi respect în orice moment în care intri în contact cu el…şi nu numai, ci pe toată “durata ta de viaţă”. Vânzările tale depind, cu siguranţă, de acest lucru, de aplicabilitatea lui. Etica profesională se vede în modul în care îţi tratezi clienţii şi în modul în care îţi realizezi lucrul pentru care eşti plătit. Din păcate, în România, multe companii sau reprezentanţi ale acestora dau dovadă că au uitat ce înseamnă acest lucru, sau, poate nu au ştiut vreodată. Problema principală este aceea ca managementul nu inoculează această etică angajaţilor.

Etica profesională poate fi definită ca reprezentând totalitatea principiilor morale care definesc comportamentul corect sau incorect în marketing. Modul în care îţi tratezi clientul valoreaza mult mai mult decât calitatea serviciilor pe care i le oferi si te reprezintă pe tine, ca şi companie. Bineînţeles, acest lucru este valabil în linii mari, nu se pune tot aşa problema pentru medici, de exemplu, în sensul că trebuie să acorde respect, să aibă compasiune şi apoi să-ţi lase un bisturiu în corp. La modul general, etica profesională se poate suprapune de multe ori cu responsabilitatea socială. Presupune respectul faţă de oameni, comunităţi şi mediu, fără a ignora calitatea bunurilor/serviciilor oferite.

În scopul rezolvării problemelor referitoare la comportamentul etic, firma trebuie să iniţieze şi să menţină un dialog permanent cu propriul personal, cu clienţii şi organismele guvernamentale, generând astfel încrederea clienţilor şi facilitarea consolidării relaţiilor firmei cu mediul său extern.

Odată cu intrarea în Uniunea Europeană se pare că sunt impuse din ce în ce mai multe reguli privind etica în instituţii, de către Parlament. Momentan efectul nu este vizibil dar poate, cu timpul, aparentele presiuni vor avea şi rezultatul scontat.

Cristina Radu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: