Interviu Cristiana Ciocanel

6 01 2009


Cea mai mare parte a interviurilor de specialitate sunt date de către oamnei care deja au o experienţă vastă într-un anumit domeniu. Ar fi totuşi interesant să privim lucrurile şi din punctul de vedere al unei tinere voci în lumea marketingului: Cristiana Ciocanel, direcor de marketing la AllConstruct Management System, Bucureşti


G.C.: O scurtă prezentare personală.


Ciocănel Cristiana: Mă numesc Ciocănel Cristiana, am terminat Liceul Teoretic în Mangalia, secţia matematică-informatică, Facultatea de Limbi Străine în Bucureşti, secţia japoneză-engleză, iar la ora actuală sunt studentă la masterul Management şi Comunicare în Afaceri în cadrul SNSPA şi lucrez ca director marketing la firma de construcţii a grupului AllConsulting în Bucureşti.


G. C.: Care a fost postul ocupat anterior?


C.C.: Postul ocupat anterior a fost de consultant în afaceri.


G.C.: Ce te-a determinat să accepţi postul actual?


C. C.: Am acceptat postul actual pentru că mi s-a părut o provocare. Firma este nou înfiinţată şi, desi am experienţă doar în marketingul direct, mi s-a părut o oportunitate să studiez marketing şi să imi amplific cunoştinţele o dată cu dezvoltarea firmei. Astfel, pot pune în practică noţiunile noi pe care le învăţ, ceea ce reprezintă un mare atu.


G.C.: Ce aşteptări ai de la postul de marketing manager în ceea ce priveşte responsabilităţile şi avantajele ?


C. C.: Nu m-am aşteptat să fie uşor, şi nici nu mă astept pe viitor. Pe măsură ce firma se dezvoltă, devine din ce în ce mai greu, dar şi mai interesant. M-am bucurat că am plecat aproape de la zero ca firmă, pentru că în felul acesta pot să „construiesc” departamentul de marketing aşa cum imi doresc. Echipa este tânără şi cred că, pe viitor, chiar dacă va fi de lucru, şi sper sa fie, satisfacţiile vor depăşi responsabilităţile.


G.C.: Cum este văzut acest job în ochii tăi, care este utilitatea lui în cadrul companiei?


C. C.: Cred că departamentul de marketing este esenţial pentru o firmă de construcţii şi antreprenoriat general. Ca dezvoltatori, trebuie să reuşim să ne impunem pe o piaţă destul de aglomerată şi aflată momentan la început de criză.


G.C.: Departamentele de marketing ale facultăţilor în ziua de azi sunt foarte populare? Din punctul tău de vedere, cât este de util un număr aşa mare de experţi în marketing?


C. C.: Marketingul este în trend acum, la fel ca şi managementul. Cred că este util să ai cunoştinţe de marketing, pentru că sunt aplicabile în orice domeniu, dar la fel cum nu toţi suntem făcuţi pentru a putea fi buni manageri, nu oricine poate fi un bun marketer. Desigur, orice se poate învăţa, dar cred că marketingul ar trebui făcut doar de cei cărora le face placere.


Cristina Gherghe

Actions

Information

One response

7 02 2009
Badoiu Cristian

Bravo si mult succes in viitor.




