Jack Trout, Al Ries, Poziționarea: lupta pentru un loc în mintea consumatorului

6 01 2009


“Poziţionarea: lupta pentru un loc în mintea consumatorului” scrisă de Jack Trout şi Al Ries, este o carte construită în jurul conceptului de poziţionare şi care este o lectură obligatorie pentru orice specialist de marketing. Cartea este structurată în 22 de capitole, care relevă importanța şi explicaţia termenului de poziționare, precum şi modul cum se realizează aceasta în diverse domenii: pentru un lider, pentru o companie, pentru o ţară, produs sau serviciu, pentru biserica Catolică sau chiar pentru tine şi cariera ta, prezentând în acelaşi timp şi diverse exemple şi studii de caz. „Poziţionarea” este scrisă într-un limbaj ce face lectura accesibilă, interesantă şi cursivă, deşi uneori este redundantă.


În concepţia autorilor, termenul de poziţionare poate fi aplicat pentru orice: persoană, produs, politică sau chiar pentru o companie (capitolul 14), iar în acelaşi timp, poziţionarea realizată prin intermediul unui proces de comunicare eficient este esenţială pentru conturarea succesului acestora. Autorii susţin că datorită faptului că oamenii sunt ţinta a mii de mesaje publicitare zilnic, este important ca informaţia care le este transmisă despre un produs să fie atent selectată şi în conformitatea cu politica de poziţionare a acestuia. În acelaşi timp, cea mai uşoară metodă de a ocupa un loc în mintea consumatorului este să fii primul, iar cel care e pe locul doi e supus anonimatului (capitolul 3), tocmai de aceea poziţionarea este mai mult decât importantă.
În concluzie, cartea este o lectură esenţială pentru orice specialist în domeniu, deoarece prezintă idei ce ar trebui să stea la baza oricărei strategii de marketing. În acelaşi timp însă, deşi în română „Poziționarea: lupta pentru un loc în mintea consumatorului” este tradusă abia în 2004, ea poate fi considerată deja depăşită odată cu apariţia noii lucrări a lui Jack Trout şi Steve Rivkin „Noua poziţionare”, care prezintă poziţionarea într-o „perspectivă inedită” .


http://www.brandbuilders.ro/viewBookDetails.php?idCarte=45


Irina Pavlicenco (Urechean) – MCA (1,5 ani)

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: