La mila… creditului sau dupa cheful bancilor

6 01 2009

Unul dintre produsele cel mai des si intens promovate de bancile autohtone este cadrul de credit, alternativa la creditul doar cu buletinul, destinat diverselor achizitii sau pentru cosul zilnic. Uite asa ajung si bancile sa auda de DM si sa demareze astfel de campanii, si sa mai aduca inca un datornic printre noi. Printre primele banci care s-au orientat catre telemarketing, din dorinta de a eliberarea ghiseul bancar si de a economisi timp, se numara Alpha Bank, Banca Transilvania, Volksbank sau Banc Post.

Dar eliberarea ghiseelor sau economia de timp se intampla doar teoretic. Practic o mare parte din bancile care se folosesc de telemarketing, deci de baze de date de nume, adrese, contacte sau telefoane, au mari deficiente de organizare si comunicare cu furnizorii si clientii. In numeroare cazuri, desi multi doritori au completat respectivele chestionare, care ulterior ar fi trebuit sa umple bazele de date, banca nu i-a constactat in timp util pentru a da curs cererii lor. „Ne cerem scuze, dar nu figurati in baza noastra de date. Cel mai bine ar fi sa va adresati la cea mai apropiata unitate bancara bla bla bla …Revenim cu o oferta cat mai curand.”

Intrebarea este de ce bancile mai apeleaza la metode de marketing direct, daca in final, potentialii clienti sunt chemati tot la ghiseele fizice?!

Monica Banica

Advertisements

Actions

Information

One response

11 01 2009
Vlad

“Dar lucrul altfel se petrece/ Pe vechiul nostru glob batran” sau cel putin incep sa se petreaca altfel, in conditiile in care bugetele de publicitate au fost primele care au fost sacrificate pentru reducerea cheltuielilor in urma crizei financiare internationale.
Pana acum bombardarea potentialilor clienti cu oferete de creditare parea sa fie singura indeletnicire a bancilor, care in ultimii 5 ani parca au uitat si cel de-al doilea pilon al industriei bancare, si anume economisirea. Cati romani au rezistat tentatiei unui credit doar cu buletinul sau unui overdraft de 3 salarii? Iar bancile au trait cu impresia ca asta o sa se intample for ever and ever, pana cand, surpriza!, s-a rupt craca! Rezerva minima garantata a fost urcata chiar si pana la 40%, in functie de risc, din creditarea efectuta, iar BNR-ul sa incapataneaza sa mentina dobanda de referinta la 10,25%, in speranta unei aterizari line a economiei.
Nevoia de cash a trezit multe banci la realitate, si in mai putin de 3 luni, majoritatea institutiilor financiare au inceput din a promova credite, la a zbiera dobanzile la depozite! E foame mare de bani printre banci asa ca it’s payback time!




%d bloggers like this: