Marketing direct în practică

6 01 2009

Marketingul direct oferă foarte multe avantaje celor care îl folosesc. Un exemplu ar fi folosirea acestui tip de marketing de catre ING, care în momentul în care deţineau portofoliul cu persoanele care au ales această bancă pentru a apela la serviciile oferite în ceea ce priveşte asigurarea obligatorie, au recurs la marketing direct pentru a îşi face cunoscut cardul de debit. În ce constă măsurile luate de ING? Dupa încheierea contractului de asigurare şi validarea asigurării de către Casa Naţională de Pensii, următorul pas a fost de a reveni cu un telefon prin care li se mulţumea clienţilor pentru alegerea făcută, apoi li se oferea suportul necesar în cazul în care era solicitat. Acum când toate băncile se orientează către oferirea depozitelor avantajoase, ING a apelat atât la publicitatea clasică, pentru a face cunoscut cardul de debit, dar şi la marketingul direct, oferindu-le anumite beneficii clienţilor existenţi. ING menţine contactul cu clienţii săi, încercând să le mulţumească direct pentru alegerea făcută şi să-i răsplătească pentru fidelitatea lor. Dezavantajul ar fi că metodele de răsplată sunt limitate, în sensul că de aceste beneficii nu te poţi bucura decât într-un anumit loc sau timp sau pe o perioadă foarte scurtă. Pentru ca marketingul direct să dea rezultate concrete treuie ca mesajul transmis clienţilor să fie clar şi să nu se ofere informaţii înşelătoare sau recompense mici, în număr extrem de mic şi greu de atins (de exemplu: Ce părere aveţi despre iaurtul cu mere? Trimiteţi răspunsul printr-un sms la numărul de telefon … şi primele 10 persoane vor câştiga 1 iaurt cu mere de 50 gr).

Crina Scotocea

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: