Marketing online şi Internet

6 01 2009

În prezent, internetul oferă foarte multe avantaje atât firmelor cât şi indivizilor care îl accessează. Firmele pot oferi informaţii legate de identitatea lor şi a serviciilor, pot vinde produse online, pot face reclama, pot chestiona persoanele care accesează pagina de web. Inainte paginile de internet erau foarte sarace în oferirea de informaţii şi aveau un aspect greoi, acum pe pagina a unei firme se găsesc informaţii diverse, de la date de contact la cataloage cu prezentarea produselor. Potrivit unui studiu Eurostat, 67% din firmele din Romania cu cel puţin zece angajaţi aveau acces la internet în luna ianuarie a acestui an(2008), în creştere cu 9% faţă de ianuarie 2007, in comparaţie cu 83% din firmele din Bulgaria care se situeaza pe penultimul loc si cu 97-99% din firmele din Olanda, Danemarca, Austria. Studiul Eurostat mai arată ca 27% din companiile locale au un site, 20% derulează campanii de publicitate online in domeniul resurselor umane, iar 16% utilizează servicii de plăţi electronice pe internet.1

Pe de altă parte, 73% din firmele româneşti îşi publică pe internet ofertele, cataloagele si listele de produse, ţara situându-se pe locul al treilea în acest subclasament, dupa Ungaria si Cipru. Sunt firme care nu au prezenţă în unele ţări şi totuşi reuşesc să-şi vândă produsele în acele ţări şi toate acestea se întâmplă datorită existenţei internetului şi a marketingului online. Firmele beneficiază de faptul că pot vedea numărul de accesări pentru un anumit produs sau anumite informaţii, astfel se poate observa ce anume este dorit de consumatori. Pentru consumator este mai uşor să beneficieze de serviciile oferite de o companie cu prezenţă şi pe internet, întrucât acestora li se oferă de cele mai multe ori suport mult mai rapid prin intermediul adresei de e-mail, desi rata de penetrare la 100 de locuitori a conexiunilor de acces dedicat la internet în bandă largă a ajuns la 10,52%, în timp ce rata de penetrare la 100 de gospodării este de 27%, ambii indicatori fiind sub media inregistrată în cele 27 de tari membre ale UE.1 Prin suportul oferit, clienţii simt că işi construiesc o relaţie cu firma respectivă.

Crina Scotocea

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: