Marketingul social: Angajament pe termen lung

6 01 2009

Conceptul de CSR este unul extrem de cunoscut în ţările dezvoltate, unde a devenit mai mult decât o practică obligatorie, s-a transformat într-un adevărat stil de viaţă pentru companii. Implicarea într-un proiect de responsabilitate socială, care să corespundă domeniului de interes al companiei, a devenit în aceste ţări o practică firească şi o componenta esenţială ce creionează imaginea instituţiei.

Cu toate acestea, companiile trebuie să-şi aleagă cu grijă atât momentul cât şi proiectul la care decide să se alăture, astfel încât rezultatul să fie unul care să aducă un număr cât mai mare de beneficii ambelor părţi implicate în proiect ( atât companiei, cât şi grupului ţintă cărei se adresează campania de CSR).

Aşadar, pentru ca programul de marketing social să fie cât mai eficient, trebuie urmate anumite criterii:

– alegerea unui comportament care să fie schimbat sau a unei probleme căreia să i se găsească o rezolvare în conformitate cu profilul companiei, cu imaginea ei, dar şi cu stilul de business sau de management pe care îl adopta. Un aspect esenţial în această privinţă îl constituie interesul propriilor clienţi şi importantă pe care o acordă problemei pe care compania decide să o soluţioneze;

– alegerea unui grup target restrâns, dar care să acţioneze în direcţia schimbării opiniilor unui publică mai larg, care să dispună de putere de convingere. Acest grup trebuie să fie format din persoane care au cel mai mult de câştigat de pe urma schimbării pe care o propune compania sau pe care o susţine;

– adoptarea unui comportament specific, şi nu a unuia general, la care să se adauge un feedback menit să ajute publicul să înţeleagă dacă a adoptat sau nu comportamentul recomandat.

Poate cel mai important aspect pe care trebuie să-l conştientizeze reprezentanţii unei companii atunci când decid dacă sistin sau nu un anumit program de marketing social, dacă să-şi asocieze imaginea cu acesta, este acela că anumite comportamente se schimbă greu, sau poate niciodată în totalitate. Uneori procesul durează ani de zile, iar rezultatele apar târziu şi sunt dificil de exprimat în cifre. Angajamentul este aşadar unul pe termen lung, care presupune, pe lângă aportul financiar, o anumită implicare emoţională.

http://www.responsabilitatesociala.ro/marketingul-social.html

Raluca Stefan

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: