Mulţumit de la A la Z sau banii înapoi

6 01 2009

De curând a început să mă nelămurească o nouă strategie pe care o folosesc unele companii pentru a-şi promova produsele, sau, mai bine zis, pentru a-şi atrage cumpărătorii, făgăduindu-le “marea cu sarea”. Din categoria “cu ce ne mai ademenesc producătorii”, luna aceasta (că tot e perioada marilor oferte) apar “mega ofertele” de genul: “Cumpără o Toyota şi te lăsăm să te decizi dacă e sau nu maşina pe care o cauţi. Dacă nu eşti mulţumit de la A la Z, primeşti banii inapoi!” sau promoţia Bosch “Mainile tale nu sunt făcute pentru spălat vase”, dacă achiziţionezi o maşină de spălat vase Bosch, cu plata integrală în numerar, ai posibilitatea returnării acesteia, dacă nu eşti mulţumit.

Bineînţeles că există şi nişte menţiuni speciale în regulamentele promoţiilor: returnarea se va face in termen de maxim 60 de zile calendaristice de la data achiziţiei, produsul va trebui returnat în condiţii bune de utilizare, care să respecte cerinţele certificatului de garanţie etc.

Ca metodă de promovare mi se pare una inspirată. Ţinând cont de faptul că în exemplele de mai sus este vorba despre bunuri durabile, în achiziţia cărora consumatorul investeşte timp şi resurse materiale considerabile, producătorul mizează pe faptul că o astfel de garanţie, precum aceea de a primi banii înapoi în caz de nemulţumire poate fi un atu pentru el şi un impuls pentru consumatorul care se poate să fi hotărăt că vrea un astfel de produs, dar să nu se fi decis asupra mărcii sau asupra achiziţiei în sine. Este un mic impuls în genul mostrelor gratuite (pentru produsele de uz curen), care îmbie spre cumpărare.

În plus mi se pare o dovadă de bravadă din partea producătorului. Se bazează pe calitatea produselor sale, dorind să le dovedească fără cusur, astfel încât consumatorului să-i fie imposibil să găsească un punct slab şi astfel să nu aibă motiv de returnare a produsului.

Cu toate acestea, nu pot să nu mă întreb ce măsuri speciale sunt stipulate în contract…?

http://www.toyota.ro/

Mirela Burlacu

Advertisements

Actions

Information

One response

9 01 2009
Cristina Galalae

Mie imi plac si mai mult clauzele de tipul “compania isi rezerva drepturile de a sisteze promotia oricand in perioada desfasurarii ei”… Altfel spus, in cazul in care proiectul nu se dovedeste a fi profitabil, organizatia poate sa il intrerupa, fiind totusi acoperita legal. (!)




%d bloggers like this: