Must have-ul crizei financiare – prezenţa online a companiilor

6 01 2009

 

Ne aflam în plină criză economică, potrivit celor mai noi predicţii ale Group M şi ZenithOptimedia (două dintre marile reţele globale de media buying) cheltuielile publicitare vor scădea cu 0,2% anul viitor[1]. În aceste condiţii publicitatea online reprezintă o opţiune bună, fiind mai puţin costisitoare. Ce vor companiile să obţina din activitatea de pe internet în condiţiile actualei crizei economice? Mulţi ar spune creşterea notorietăţii, a vânzărilor, atragerea potenţialilor clienţi, întreţinerea relaţiilor cu investitorii…

Industria automobilelor este unul din domeniile cele mai afectate de criza economică şi o vestă de salvare pentru această industrie ar putea fi internetul. Marile branduri (Renault, Citroen, Hyundai, Skoda şi alţii) din domeniu oferă prin intermediul internetului numeroase informaţii potenţialilor clienţii. Când intri pe site-urile reprezentantelor de masini din Romania esti întâmpinat cu oferte, discount-uri, însa tu ştii exact ce maşină te interesează şi ce dotări ai vrea să aibă, aşa că citeşti undeva ca poţi sa-ţi configurezi maşina dorită…sună bine, aşa că dai click. Sistemul e simplu şi în doar câteva clipe poţi afla exact ce te interesează despre viitoarea ta maşina. Dar mai apare o problemă…care ar fi totuşi cea mai bună modalitate de finanţare în plină criză? Răspunsul îl vei afla pe loc dacă parcurgi paşii indicaţi pe site-uri. Acum nu mai ramâne decât sa ne hotarâm ce maşină alegem sau să aşteptam să treacă criza…

articol

În general, potenţialii clienţi caută informaţii despre produsul pe care doresc să-l achiziţioneze, pe internet. Fenomenul a luat amploare, există din ce în ce mai mulţi utilizatori de internet şi marile companii încep să investească mai mult în marketingul online. Conform unui studiu realizat de Forrester Research[2] nivelul de încredere al oamenilor este destul de ridicat în ceea ce priveşte marketingul online. În concluzie, actuala criză economică va aduce cu siguranţă o creştere a marketingului online.

 

Cătălina Mitroi


[1] Zenithoptimedi isi reduce estimarile pentru piata de publicitate din 2009, Luminita Nitoiu, 8 dec. 2008, site: www.bizcity.ro, accestat in data de 10.12.2008.

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: