Pentru că totul e online

6 01 2009

 

Aşa cum societatea în ansamblu se reflectă în prezent în mediul virtual, tot astfel companiile nu pot să facă abstracţie de mijloacele puse la dispoziţie de tehnologia modernă, care le pot permite să capteze atenţia publicului. În acest context a apărut şi s-a dezvoltat marketingul online, având o serie de avantaje în faţa formelor anterioare de marketing, mai ales prin faptul că adesea permite o inversare a rolurilor: compania nu mai caută clientul, ci acesta caută produsele sau serviciile pe care compania le poate furniza. Un alt avantaj este dat de costurile mai reduse pentru implementare, eventual sub forma de pay per click¹, prin care compania plăteşte strict în funcţie de numărul de accesări a mesajelor sale.

Se consideră că viitorul marketingului este legat şi de creşterea numărului utilizatorilor de telefonie mobilă, concomitent cu extinderea posibilităţilor de accesare a Internetului folosind acest instrument şi implicit a mesajelor de marketing.²

Un exemplu de marketing online aplicat în mod eficient este dat şi de Dacia, cel mai mare producător de automobile din România, care a conştientizat importanţa dezvoltării unui site dedicat potenţialilor clienţi sau parteneri de afaceri³. În acest mediu complex, utilizatorul poate accesa o serie de instrumente care să-i simplifice evaluarea produselor de care are nevoie. Accesul la informaţie este garantat prin posibilitatea de abonare la un newsletter, care furnizează date despre cele mai noi iniţiative ale grupului, oferte speciale, promoţii sau evenimente organizate de Dacia-Renault. De asemenea, pentru orice neclaritate sau întrebare, utilizatorul este invitat să ia legătura cu compania prin intermediul adresei dedicate (vocea.clientului@daciagroup.com).  Pe lângă prezentarea completă a gamei de produse, inclusiv a preţurilor practicate şi a specificaţiilor tehnice, sunt enumerate şi explicate toate serviciile post-vânzare şi de asistenţă, care pot constitui un avantaj pentru convingerea potenţialilor clienţi să efectueze o achiziţie, acţiune înlesnită şi de afişarea reţelei de distribuţie la nivelul întregii ţări.  Nu în ultimul rând, pentru a menţine atractivitatea site-ului, există şi un segment de divertisment, ce oferă posibilitatea practicării unui joc online.

 

 Bibliografie:

 

¹Piaţa, revista bunurilor de larg consum, nr. 48/octombrie 2008, (De)click-ul marketingului online.

²The Marketer, nr. 33, decembrei 2008, Telefonul, noul teritoriu al reclamelor.

³http:/www.dacia.ro

 

Alexandru David

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: