Tribul secolului XXI…CLUBUL pasionaţilor de maşini

6 01 2009

 

Pasionaţii de maşini reprezintă “ţinte sigure” în faţa celor care aplică marketingul tribal. În România există numeroase cluburi pentru pasionaţii de maşini, cum ar fi: Clubul Citroen C4, Clubul Skoda, Volvo, Opel, BMW, şi lista poate continua. Dar ce scop au aceste cluburi? Pe de o parte răspunsul unui membru ar fi: să ofere sfaturi, discount-uri, întalniri cu ceilalţi membri, distracţie. Pe de altă parte răspunsul celui care a întemeiat clubul ar fi: atragerea de noi clienţi, promovarea noilor produse, creşterea vânzarilor la o anumită categorie de produse, creşterea notorietăţii, etc.  Atragerea omului prin intermediul grupului este de multe ori mult mai eficientă decat prin alte metode. După cum se afirmă şi în sociologie[1] apartenenţa la un grup ne obligă întotodeauna la anumite comportamente şi anumite moduri de acţiune. Daca amicul meu de la club zice că şi-a cumparat covoraşe pentru maşină care nu se murdaresc niciodată, mă gândesc şi eu serios să-mi cumpăr. Dar dacă amicul meu nu vrea decât să vândă marfa firmei pe care o reprezintă???  Ciudat e ca i-am explicat unui prieten, care e într-un club de acest fel, ce inseamna marketingul tribal. Bineînţeles că am ajuns la concluzia că acel club “nu” se încadrează într-o strategie de acest fel, el există acolo doar pentru a da sfaturi şi pentru a lega noi prietenii. Dar, ar trebui totuşi să fim realişti şi să reuşim să facem diferenţa între o strategie de marketing şi o prietenie adevarată.

 

Cătălina Mitroi


[1] Alfred Bulai, Concepte fundamentale in sociologie, Suport de curs, 2006, Bucuresti.

Actions

Information




