Un altfel de fundraising

6 01 2009

In mediul românesc, ideea de fundraising e încă tradusă prin banala sponsorizare, atât în rândul afaceriştilor, cât şi de către o mare parte dintre fundaţii şi organizaţii non-profit. Fundraisingul ar trebui să fie mult mai mult decât atât. Ar trebui să fie o şansă de promovare a unor idei, a unor credinţe, a unor valori. Relaţia cu donatorii are, din acest punct de vedere, un rol mai mult decât semnificativ. Donatorii trebuie să simtă că sunt parte din misiunea unei organizaţii, înţelegând scopurile, dar şi provocările ei. Fundraisingul n-ar trebui să se limiteze la asigurarea liniştii sufleteşti a unei părţi şi la acelei materiale a alteia, ar trebui să producă schimbări de percepţii, de gândire, de valori.

Sigur, ideal ar fi ca organizaţiile să păstreze o formă comunicare constantă şi personalizată cu fiecare dintre donatori. Or, daca vorbim de companii mari, accesul la CEO-ul sau la Directorul regional al companiei este de multe ori, să spunem, „restricţionat”. Şi atunci? O soluţie aplicată cu succes este relaţionarea cu angajaţii companiilor. Este, de altfel, reţeta unei organizaţii din România, filiala unei organizaţii internaţionale, care a reuşit să creeze o reţea de aproape 40 de companii partenere în numai trei ani de activitate.

Organizaţia a ales să meargă pe crearea un mesaj emoţional puternic: ideea de solidaritate, prin implicarea donatorilor individuali şi a companiilor, deopotrivă. Mai exact, companiile partenere derulează campanii de fundraising la nivelul angajaţilor şi, de cele mai multe ori, dublează suma donată de aceştia prin contribuţiile lunare. Cu sumele colectate de la companiile partenere, organizaţia finanţează câteva zeci de proiecte şi fundaţii locale din sfera socială. Atât campania de strângere de fonduri, cât şi procesul de alocare şi monitorizare, sunt conduse de voluntari din companiile partenere, care iau contact astfel cu obiectivele, dar şi cu obstacolele organizaţiei, au satisfacţia de ajuta o data în mod direct şi, în plus, convingerea că aportul lor financiar este bine gestionat. Un mecanism pe cât de simplu, pe atât de eficient şi mai ales transparent, care a dus la strângerea primului milion de dolari, la numai 3 ani de la înfiinţare.

Ioana Betieanu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: