Brandul ca o poveste

7 01 2009

A început să se utilizeze şi în România, din ce în ce mai mult, crearea unei poveşti în spatele brandului. Oamenii de creaţie au început să observe că asta prinde la public. Vei ţine minte şi vei aprecia mult mai mult un brand care are şi o istorie în spate, arată ca un miraj pe fundalul acesteia. Şi cum tuturor ne plac poveştile, este inevitabil ca naraţiunea să nu “atingă” publicul. Se ştie că oamenii cumpără de la cei pe care îi cunosc şi în care au încredere. Şi oricât de apropiată ar fi comunicarea oficială a unui brand, nu se va putea impune credibilitate brandului doar cu acest lucru. Brandul are nevoie permanentă de resurse credibile. Creându-ţi o poveste, o istorie, inspiri credibilitate clientului asupra brandului tău. Dacă apare întotdeauna în atenţia publicului cu o naraţiune şi laşi, de asemenea, un spaţiu de continuare a poveştii, publicul va avea atenţia captată asupra lui, în permanenţă.

Clienţii au încredere într-un brand şi atunci când au încredere în companie. De aceea este necesar ca în spatele unui brand să fie oameni reali cu poveşti marcante. Clientul trebuie ţinut în permanenţă informat. Trebuie să-i comunici permanent toate detaliile naraţiunii, cu toate schimbările care au loc şi sa nu laşi povestea să moară, să fie uitată.

Cred că mai repede oamenii îşi aduc aminte de poveste decât de brand în sine. De multe ori povestea te ajută să îţi aduci aminte de un anumit brand. Să luăm, de exemplu, povestea brandului Dero care a luat naştere incă din anul 1966. Este adevărat că a devenit un brand abia în 1995 când a fost preluat de către multinaţionala Unilever, însă astfel a ajuns să conducă piaţa de detergenţi din România. În decursul anilor s-a ajuns la stadiul în care numele lui este folosit de români pentru a desemna orice fel de detergent.

Putem spune, aşadar, că naraţiunea oferă notorietate brandului.

Cristina Radu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: