Ce ai nevoie pentru a începe o campanie socială

7 01 2009

Care sunt factorii principali când vrei să demarezi o campanie de Marketing Social? În primul rând, trebuie ca problema socială avută în obiectiv să aibă o legatură cu profilul companiei care lansează camapania. Şi, evident, problema pe care o lansezi să aibă o oarecare legatura cu clienţii tăi. Pentru a demara o campanie de marketing social trebuie să ai în vedere două lucruri: motivul campaniei şi comportamentul care să fie schimbat. Este foarte important ca aceste puncte să corespundă cu profilul companiei şi cu modelul de business al acesteia.

Să luăm exemplul companiei Avon Cosmetics care, încă din anul 1992 s-a implicat, iniţiind un program de combatere şi prevenire a cancerului la sân. Targetul Avon este reprezentat în mare parte de femei. Obiectivul principal al companiei este frumuseţea, îngrijirea femeii. Motivul campaniei este în totalitatea legat de acest target, fiind reprezentat de “Cruciada Avon împotriva cancerului la sân”. Cancerul la sân este o boală gravă care apare numai la femei, iar vârsta nu contează. Obiectivul campaniei sociale este construit peste cel al companiei Avon Cosmetics: îngrijirea personală. Mesajul este de a preveni apariţia cancerului prin acordarea unei mai mari atenţii sănătăţii şi în special controlului preventiv astfel încât boala să nu apară. Campania încurajează femeile să aibă grijă de ele şi să încerce să prevină această boală.

Ca pentru orice altă campanie socială, marketingul impune şi realizarea unor acţiuni care să sprijine, moral şi material, persoanele deja aflate în cazul ce face obiectul campaniei.

Astfel, pe parcursul a 17 ani, Avon a colectat şi a donat pentru această cauză milioane de dolari şi a finanţat multe programe specializate în prevenirea şi tratarea acestei boli.

Un factor important în desfăşurarea oricărei campanii sociale este perioada de desfăşurare. Aceasta trebuie să fie cât mai lungă deoarece schimbarea şi menţinerea unui comportament necesită timp. Trebuie să existe un angajament pe termen lung faţă de cauză.

Astfel, prin marketingul social al campaniei lansate, se urmăreşte influenţarea comportamentului social într-un fel care să fie benefic atât audienţei ţintă, societăţii în general, dar și companiei “răspunzătoare”.

Cristina Radu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: