Cum putem reactiva lista de abonaţi inactivi?

7 01 2009

Partea anevoioasă a marketingului direct nu constă în a ajunge la consumator cu mesajul respectiv. Dificil este să îi faci pe consumatori să se oprească din ceea ce fac, să citească anunţul, să-l reţină şi apoi să acţioneze în consecinţă. Să luăm spre exemplu cazul e-mail-ului. Primim zeci de mesaje electronice zilnic. Unele sunt inutile şi nedorite, altele sunt povestioare şi glume care circulă la toată lumea şi puţine sunt cele care ne interesează într-adevăr. Cu cât primim mai multe e-mail-uri, cu atât suntem tentaţi să le ştergem pe unele fără măcar să le deschidem.

Faptul de a fi o cale simplă şi ieftină de a contacta oamenii, a transformat e-mail-ul într-o unealtă puternică de marketing, adăugându-i o valoare sporită. Însă, exact aceleaşi avantaje riscă să îl poată transforma într-un instrument perimat de marketing. Oricine ne poate trimite în mod gratuit un e-mail, dacă are adresa noastră, ceea ce înseamnă că oricine ne poate trimite mesaje promoţionale în mod frecvent şi insistent. Iar acest lucru creează rapid imunitate şi ne determină să nu mai punem preţ pe mesajele transmise prin acest mijloc de comunicare.

Marketer-ii definesc acest tip comportament prin conceptul de abonaţi inactivi. Cum putem resuscita abonaţii inactivi? Primul pas este acela de a redacta o scrisoare personalizată, în care trebuie menţionat faptul că nu ai uitat de ei, însă nu au mai primit nicio veste de la tine întrucât au ales să ignore mesajele tale. De asemenea, este indicat să se precizeze că pot reprimi oricând newsletter-ul, dacă vor reconfirma abonarea. Această invitaţie ar fi bine să fie însoţită de premii, discount-uri sau avantaje speciale.

Scrisorile de follow-up sunt cel mai important pas al acţiunii de „reînviere” a clienţilor inactivi. Celor care nu răspund la ofertele speciale li se vor trimite două-trei scrisori, la un interval de două săptămâni, prin care li se comunică o perioadă limitată de timp în care subscrierea lor va expira, precum şi un link prin care pot să reconfirme abonarea. Dacă şi aceste scrisori rămân fără feedback, va fi trimis un ultim mesaj şi va fi precizat acest lucru chiar din subiect. În conţinutul e-mail-ului pot fi adăugate câteva fragmente din newsletter-ele viitoare şi, bineînţeles, un link de reactivare a contului pentru cei care încă nu vor să fie şterşi din baza de date.

Deşi pentru unii marketer-i ar părea o activitate fără şanse de reuşită, lista cu abonaţii inactivi nu ar trebui nicidecum ignorată, având un real potenţial.

Sursa: http://www.whiteimage.net/blog/?p=81

Iuliana Mânză

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: