Generarea de Leaduri

7 01 2009

Generarea de leaduri este punctul forte al companiilor business to business. De ce? Pentru că pe asta se bazează. Forţa de vânzare este pilonul principal în business to business marketing. Şi mai ales în cazul companiilor care vând produse complexe (produse software integrate, automobile, echipamente electronice etc.). Principala lor problemă, încă de la început, este datorată preţurilor mari, motiv pentru care au un număr limitat de clienţi. La acest lucru se adauga şi frecvenţa de cumpărare care este foarte scăzută.

Din această cauză, aceste companii implementează programe, modele specifice de acţiune care să-i ajute să genereze leaduri. Adică îşi procură şi îşi asigura calificarea completă a contactelor după anumite criterii care să corespundă target-ului lor şi specificaţiilor produselor şi serviciilor promovate de companie. Calificarea contactelor în potenţiali clienţi poate însemna: alcătuire baze de date, stabilirea de întâlniri în vedere vânzării sau chiar vânzarea propriu-zisă. Obţinând informaţiile urmărite, sub forma dorită, target-ul companiei devine mult mai clar. Odată generate nişte leaduri, contactele pot fi tratate izolat. Având anumite informaţii despre potenţialii clienti, aceştia pot fi trataţi independent unul faţă de celălalt, mergând pe diferite strategii, astfel încât să-i poţi oferi fiecăruia ceea ce i se potriveşte. În urma calificării toate informaţiile obţinute trebuiesc întreţinute permanent. Se actualizează periodic în aşa fel încât să redea în orice moment realitatea.

Generarea de leaduri implică nişte costuri destul de mari însă, dacă strategiile de proiectare şi implementare sunt bine gândite, rezultatele sunt avantajoase.

Cristina Radu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: