Marketing Viral – Pro şi Contra

7 01 2009

Cum văd eu acest marketing viral? Mi se pare că ceea ce-l face să fie distinct, aparte, este tocmai aceea optimizare a costurilor. Constituie un avantaj major pentru cei care îl aplică în campaniile lor. Trimit o comunicare comercială online către un grup restrâns de oameni, dar cu o mare importanţă pentru ei şi aceştia trimit mai departe. Şi tot aşa, din “mână în mână”, reuşind să acopere o mare varietate de consumatori, şi asta la cel mai mic cost posibil. Practic, campaniile sunt desfăşurate utilizând o mare parte din banii publicului din selecţia iniţială. Nu cred că poate fi ceva mai ok decât asta.

Dezavantajul este acela că, la prima vedere, imită porcesul de virusare, însă în locul aparentului virus apare un mesaj de marketing. Acest lucru poate face ca pe lângă unii să treacă “neobservat”, să nu aibă efectul scontat.

Un alt avantaj, pe lângă cel al costurilor mici, este acela că încurajează oamenii să comunice, să trimită mai departe mesajele primite.

Pentru marketingul viral, având în vedere că se bazează pe transmiterea mesajelor mai departe, este important să se aleagă bine grupul ţintă astfel încât să aibă o rată cât mai ridicată a mesajelor transmise. Ca să aibă efectul scontat, mesajul transmis trebuie să conţină informaţie de calitate pentru a atrage ţinta, pentru a-l determina să trimită şi prietenilor. Şi poate fi utilizat împreună cu metode de marketing tradiţionale.

Ca în orice domeniu de activitate, marketingul viral poate funcţiona sau nu, poate avea efecte pozitive puternice sau, dacă nu sunt respectate anumite reguli, poate genera rezultate dezastruoase. El implică, de asemenea, multă creativitate în realizarea campaniilor dar şi cunoaşterea comportamentului consumatorului. Mesajul trebuie să genereze reacţii, să monopolizeze atenţia actualilor şi potenţialilor clienţi.

Cristina Radu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: