Obstacole în trecerea la marketingul online (email marketing)

7 01 2009

Se vede clar în fiecare zi că se practică din ce în ce mai mult marketingul online, în defavoarea celui tradiţional. Nu este un lucru rău, dar încă întâmpină ceva bariere în lupta pentru supremaţie.

Cele două obstacole care fac ca dezvoltarea online-ului să nu apese acceleraţia la maxim sunt legislaţia română şi faptul că mentalitatea colectivă a consumatorilor şi a celor care au putere de decizie în materie de comunicare este afectată de câteva mici dezavantaje pe care online-ul le aduce.

Legislaţia română limitează comunicarea online făcând-o mult mai restrictivă decât cea tradiţională (offline). Aceasta din cauză că impune ca, în cazul unei adresări directe, pentru expedierea unei comunicări comerciale, să existe acordul din partea persoanei vizate prin trei metode: acord scris cu semnatură, un email în care îşi exprimă clar dorinţa de a primi comunicări comerciale sau prin acord verbal obţinut la telefon, convorbire înregistrată cu respectarea cerinţelor legale.

Mentalitatea consumatorilor şi a decidenţilor în comunicare nu avantajează întotdeauna marketingul online. Şi aceasta din cauză că se primesc prea multe spam-uri care aglomerează inbox-ul. Există, într-adevăr, o lege anti-spam. Este destul de dură, în sensul că presupune sancţiuni drastice, penale şi civile. În România încă nu este eficientă, motiv pentru care se preferă evitarea anumitor comunicări comerciale online, în favoarea celor tradiţionale. De asemenea, există încă mulţi consumatori care nu ştiu să utilizeze aceste canale online sau nu au acces la ele. De aceea online-ul este de cel mai adesea utilizat în campanii adresate unui target relativ tânăr.

Cu siguranţă aceste bariere vor fi depăşite şi vom fi expuşi multor campanii online care ne oferă un mijloc de comunicare mult mai eficient şi rapid.

Cristina Radu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: