Apă minerală – tendinţe în rândul consumatorilor.

8 01 2009

Dacă, acum câţiva ani apa minerală era cumpărată foarte rar, în contextual actual, al creşterii puterii de cumpărare dar şi a incălzirii globale, vânzările la apă minerală au cunoscut o adevărată creştere. Vânzările la apă minerală vor fi in continuare ridicate în următorii ani, ţinând cont de faptul că încă se înregistreaza un consum redus pe cap de locuitor şi de faptul că s-a plecat de la un consum foarte redus în care apa minerală era cumpărată ocazional, fiind folosită cu precădere la şpriţ.  Oferta de apă minerală s-a diversificat în ultimul timp, fiind lansate diverse niveluri de carbonatare dar şi ambalaje diferite.

Piaţa apelor minerale din România este una foarte dinamică şi în continuă creştere, datorită faptului că este din ce în ce mai accesibilă consumatorului român. În România, 75% din apa consumată este carbogazoasă spre deosebire de statele membre ale UE care consumă 75% apa minerală plată. Deşi până în prezent s-au înregistrat creşteri spectaculoase pentru apa minerală se întrevede o schimbare a preferinţelor românilor, în sensul orientării acestora către apa plată, în defavoarea celei minerale, iar acest lucru se datorează preocupării tot mai accentuate a populaţiei pentru obiceiurile sănătoase. Dacă în ianuarie 2004, apa minerală carbogazoasă deţinea o cotă de piaţa de 19%, un an mai târziu piaţa apei minerale plate atingea 26%. În ianuarie 2006 ajunsese la 30%, în ianuarie 2007 la 37%, în ianuarie 2008 la 41% iar în martie 2008 era la 44%. 1

Aşadar, apa plată îmbuteliata va tinde să devină o normalitate şi nu ceva ocazional, iar apa de la robinet, datorită calităţii îndoielnice, va ajunge să fie înlocuită cu apa îmbuteliată, îndeosebi în marile oraşe unde apa de la robinet nu este potabilă, aşa cum deja se întâmplă în Bucureşti.

Crina Scotocea

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: