Automatizarea marketingului business to business

8 01 2009

Modificarea radicală a comportamentului consumatorilor din ce în ce mai pretenţioşi şi mai bine informaţi, multiplicarea canalelor de interacţiune (forumurile, blogurile, reţelele de tipul Linked-In etc.), necesitatea din ce în ce mai stringentă a demonstrării rentabilităţii campaniilor de marketing reprezintă probleme dificile cu care se confruntă la ora actuală majoritatea marketerilor din orice tip de companie şi de oriunde.

Adevărul fundamental admis în marketingul modern este: “Mesajul potrivit, omului potrivit, la momentul optim şi pe canalul adecvat”. Toate aceste cerinţe dau mare bătaie de cap marketerilor, mai ales celor din zona B2B, cred eu, care prezintă trăsături specifice ale interacţiunii dintre cerere şi ofertă, ale obiceiurilor şi modului de achiziţie, trăsături pe care oamenii de marketing trebuie să le valorifice în sensul creării de valoare pentru client, atragerii consumatorilor profitabili şi fidelizării lor. Soluţia susţinută de specialişti este Customer Relationship Management, care permite marketerilor accesul la o multitudine de informaţii de care au nevoie pentru proiectarea campaniilor, dar şi crearea legăturilor cu departamentul de vânzări şi cel de suport. Se găsesc astfel mai uşor soluţii la probleme ca: întârzieri în previzionarea unui anumit tip de comportament de cumpărare, ignorarea prospecţilor şi concentrarea doar pe segmentul cu achiziţie imediată („Reed Business Blue Chip Study III” arată că, în zona B2B, doar 27% dintre prospecţi devin clienţi destul de repede), trimiterea aceluiaşi tip de mesaj către prospect de mai multe ori la rând sau, mai rău, trimiterea de mesaje necoordonate şi diferite din partea marketingului şi din partea vânzărilor.Totodată, identificarea modului optim de interacţiune (telefon, SMS, e-mail, direct mail, oferte promoţionale etc.) şi felul în care răspunde clientul sau prospectul, precum şi momentul potrivit sunt parametri importanţi şi delicaţi pentru o campanie de marketing, însemnând un proces de „fine tuning” continuu, realizat pe baza feed-back-ului colectat.

Cum astăzi campaniile de marketing au nevoie de credibilitate şi eficienţă, soluţia este automatizarea!

Sursa: www.marketwatch.ro

Dorina Șerban

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: