Ce înseamnă marketing direct?

8 01 2009


Obiectivele care pot fi atinse prin intermediul unei campanii de marketing direct sunt lansarea unui produs sau serviciu, aflarea de informaţii suplimentare despre clienţi, generarea de leaduri de vânzări, câştigarea de noi clienţi, loializarea acestora, creşterea sau motivarea distribuţiei etc. Marketingul direct foloseste intensiv baze de date asigurand astfel un public tinta util companiilor.


Instrumentele utilizate de marketingul direct sunt direct emaillig-ul si minisiturile sau site-rile de nisa. Adoptarea primei variante permite orientarea pe un anumit segment, întrucât a fost alegerea clienţilor de a primi aceste informaţii, email-ul poate fi construit exact pe profilul audienţei; răspunsul se obţine foarte repede (în medie 3 zile), rata de răspuns este mai mare decât în cazul campaniilor de marketing direct prin poştă iar costul unei astfel de campanii este destul de redus. În multe ţări dezvoltate, direct mail-ul reprezintă o cantitate foarte mare din volumul total de expedieri poştale, astfel încât există tarife speciale, mai mici, pentru aceste expedieri. Pentru a se putea încadra în această categorie de expedieri, companiile de publicitate îşi formatează şi sortează materialele expediate în anumite feluri definite de companiile poştale, care reduc timpul de manipulare al acestora, scăzând astfel costurile.


Minisite-urile şi site-urile de nişă – în marketingul direct paginile web sunt folosite în special prin organizarea lor într-un minisite, adică un site sau parte a unui site care are un scop şi o identitate proprie.
Marketingul direct este inca un sector care nu se bucura de foarte mare popularitate pe piata romaneasca, si asta indeosebi din cauza necunoasterii. Perioada de inceput, in care principiile marketingului direct se faceau cunoscute pe piata romaneasca s-a caracterizat printr-o practica mai degraba internalizata; firmele care faceau apel la marketing direct rezolvau activitatile specifice acestuia in cadrul propriei organizatii, intr-o maniera izolata. In timp, piata a cunoscut o dezvoltare a marketingului in general, care a favorizat aparitia de companii specializate in marketing direct. Cele mai profitabile campanii care ofera astfel de servicii se pare ca sunt cele in care se combina direct mail-ul cu activitatea de follow-up telefonic. Se trimite un material informativ, o invitatie sau orice tip de oferta, si se verifica telefonic primirea acestora si interesul pentru oferta respectiva..


In prezent, putem vorbi de o etapa tranzitorie a evolutiei sale, in care oamenii trebuie informati si, cel mai important, educati.


Monica Nănescu

Advertisements

Actions

Information

2 responses

9 01 2009
Ines

Tin sa te contrazic cu rata de raspuns la direct emailing vs direct drop mail. De obicei, este cost effective DM vs e-DM. Daca nu ai date concrete, trece aceste opinii ca fiind personale, deoarece sunt persoane care vor lua ca atare aceste informatii.

Cat despre marketing direct, exista companii specializate in Romania care au drept obiectiv de business Marketing Direct. Cauta informatii despre Quelle.ro, Yver Rocher, Reader’s Digest, D-Mail, Studio Moderna(daca nu ma insel). Si desigur mai sunt companiile care au departamente de profil precum in telecom (cel mai reprezentativ.).

Ce inseamna inceput? Poti face referire la o perioada, ar fi foarte util.

Great work altfel! O placere sa citesti aceste articole

9 04 2009
Serban

drop-mailul la noi nu cred ca are eficienta scontata, atata vreme cat nu este drop-mail real, ci aruncarea pliantelor la intrare in scara. cutiile postale rareori ajung sa “adaposteasca” pliante




%d bloggers like this: