De ce un Call Center?

8 01 2009


Folosind serviciile unui call center, compania îşi contactează consumatorii prin intermediul telefoniei,iar una dintre atracţiile acestei modalităţi de comunicare este rapiditatea cu care campaniile de marketing pot fi duse la sfârşit. În funcţie de mărimea bazei de date şi deci a numărului de consumatori care se doreşte a fi atins, campania de promovare durează în jur de câteva zile.


De ce majoritatea firmelor şi-au dezvoltat aria de customer service?
Scopul comunicării prin intermediul unui call-center poate fi de a informa, de a obţine un feed-back, de a furniza informaţii suplimentare sau chiar de cumpărare şi este considerată ca fiind componenta cea mai scumpă a marketingului direct.


Unele din avantajele acestui mediu de marketing sunt reprezentate de comunicarea directă, adecvarea mesajului în funcţie de fiecare persoană contactată, înţelegerea clară a nevoilor clienţilor, mai multă flexibilitate şi asistenţă pentru produsele oferite şi obţinerea unui feed-back nemijlocit şi rapid.
Serviciile desfăşurate într-un call-center pot lua următoarele forme:
– in-bound: ofertele în care consumatorul sună şi comandă, cere informaţii,se încearcă obţinerea unui grad ridicat de satisfacţie al clientului…deci firma preia apelurile din exterior;
– out-bound: contactarea telefonică a consumatorilor de către marketeri; de obicei se realizează pentru obţinerea unui răspuns/impresii finale din partea clienţilor, în urma unei campanii de promovare ce conţine şi alte medii;
– voice messages: apelează la tehnologii speciale prin intermediul cărora se trimit automat mesaje vocale către target; în acest caz nu mai este nevoie de operatori umani, mesajul fiind transmis cu ajutorul unui robot.


Un call center ajută de asemenea o organizaţie să înţeleagă şi să reacţioneze la schimbarea continuă a mediului comercial.În prezent majoritatea firmelor şi-au dezvoltat foarte mult sectorul de relaţii cu clienţii atât pentru o mai bună desfăşurare a activităţii acestora prin informarea lor despre produsele şi serviciile oferite cât şi pentru fidelizarea clienţilor prin promoţiile oferite şi soluţionarea problemelor acestora într-o manieră cât mai rapidă.


Monica Nănescu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: