Gamerii – comunitate tribală

8 01 2009

Marketingul tribal poate fi definit ca o strategie de marketing ce încearcă să creeze grupuri sociale sau comunităţi în jurul unui produs sau serviciu.

Cu toţii avem prieteni, cunoştinţe, auzim despre oameni care sunt dovada vie a acestui fenomen de “clan”. O astfel de comunitate sunt gamerii. Milioane de gameri se întâlnesc astăzi într-un spaţiu virtual şi se întrec în fel de fel de jocuri multi-player precum: Counter Strike, Need for Speed, FIFA, DOTA, Warcraft, Wii, Playstation şi multe altele.

Ca orice comunitate, gamerii au limbajul lor propriu pe care cei care nu sunt “addicted” la joc nu îl pot înţelege. Ei fac LAN party-uri, duc la îndeplinire questuri (misiuni) date de NPC-uri (Non-playable characters – personaje controlate de computer). Cred că este foarte important ca un marketer să vorbească pe limba tribului creând astfel un soi de complicitate şi de apropiere.

Fanii urmăresc activ soluţiile de vârf din domeniul IT care să-i menţină în trend şi să le satisfacă cerinţele avangardiste. Marii producători de componente informatice au doar de câştigat de pe urma acestui fenomen tribal şi un bun marketer trebuie să exploateze fiecare oportunitate: ei pot iniţia concursuri de jocuri video promovând astfel noile componente hardware, noile plăci video, cele mai noi soluţii şi inovaţii în domeniul platformelor de jocuri pe calculator etc.

Industria jocurilor video este o piaţă în creştere accentuată, cu încasări din ce în ce mai mari. Sony, Microsoft şi Nintendo sunt cele trei mari companii producătoare de console pentru jocuri video care se luptă pentru a obţine poziţia de leader de piaţă. In contextul concurenţei, se simte nevoia de a pune la dispoziţia publicului larg jocuri interactive, servite de echipamente tehnice tot mai performante şi de a practica un marketing tribal eficient.

Gabriela Pavel

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: