Marketingul viral – Email şi Webcasting

8 01 2009

Marketingul viral implică ideea transmiterii unui mesaj Email care să aibă suficientă putere pentru a provoca o acţiune : a da click, a răspunde, a vorbi despre el, a-l transmite mai departe prietenilor lor.

Întrucât clienţii sunt cei care duc mai departe mesajul ori promoţia publicitară (prin ceea ce numim word of mouth / bouche-à-oreille), marketingul viral poate fi foarte ieftin. Iar când informaţia vine de la un prieten, este mult mai probabil ca destinatarul să o deschidă şi să o citească. Marketingul viral poate fi foarte eficient.

E-mailul a apărut pe piaţă ca un important instrument al comerţului electronic.

E-mailul devine un punct important de sprijin atât pentru comercianţii B2C, cât şi pentru comerţul B2B.

Companiile pot de asemenea să încheie un contract cu oricare din companiile de servicii Webcasting care transferă automat informaţia clienţilor. Webcastingul presupune trimiterea automată de informaţii care sunt de un interes deosebit pentru client.

Cunoscut şi sub numele de programul „push”(apasă), Webcasting-ul îşi permite un canal atractiv prin intermediul căruia comercianţii online pot să-şi trimită pe internet propriile lor reclame sau alte informaţii.

Ca şi în cazul altor tipuri de comerţ pe internet, comercianţii trebuie să fie precauţi pentru a nu-i deranja pe utilizatorii care sunt deja supraîncărcaţi cu „junk emails” (emailurile nedorite şi de proastă calitate). Există o limită foarte fină între a-i crea clientului sentimentul că-i oferi ceva de valoare şi a-l enerva. Companiile trebuie să încerce să nu fie iritante prin faptul că le trimit clienţilor Email-uri pe care aceştia nu le doresc.

Regulile nescrise ce guvernează eticheta internetului, sugerează comercianţilor să le ceară permisiunea clienţilor pentru a le trimite Email-uri comerciale şi să le explice utilizatorilor cum pot opta să intre sau să iasă oricând doresc din promoţiile publicitare. Această abordare, cunoscută drept comercializarea electronică cu permisiune, a devenit un model standard pentru comerţul pe internet.

Gabriela Pavel

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: