Ofertele promoţionale – strategii eficiente de marketing

8 01 2009

Conduc promoţiile la care apelează supermarketurile româneşti către o creştere reală a vânzărilor? Aleg întotdeauna comercianţii tehnicile promoţionale cele mai potrivite, în concordanţă cu profilul consumatorului? Părerea mea este că tendinţa care se înregistrează, în ultima perioadă, pe piaţa românească poate fi numită drept o „bombardare” tot mai intensă a populaţiei cu oferte promoţionale care detemină reacţii vizibile ale oamenilor la vederea produselor din cadrul acestora. Programele promoţionale constituie soluţia la care apelează producătorii atunci când vor să scoată la vedere anumite produse. Ele sunt desfăşurate fie pentru evidenţierea unor produse noi, pentru informarea cumpărătorilor cu privire la existenţa acestora pe piaţă, fie pentru diminuarea numărului de produse aflate pe stoc, nevândute. Pentru a fi atins obiectivul fiecărei promoţii, acela de stimulare a vânzării, producătorii aleg o variantă diferită de promovare pentru fiecare produs, în funcţie de categoria de client căreia aceasta se adresează. Astfel, se remarcă oferte promoţionale care presupun o cantitate mare la acelaşi preţ, reduceri de preţ, premii instant, oferirea unor cadouri sau produse suplimentare la achiziţionarea unor produse şi concursuri. Adeziunea faţă de o anumită promoţie este dată şi de vârsta consumatorului. Din aceste tehnici promoţionale, tinerii sunt cei interesaţi de promoţiile care constau în premii instant şi concursuri, iar familiştii, persoanele tradiţionaliste sunt cele atrase de cele care presupun reduceri de preţuri şi o cantitate mare la acelaşi preţ. Întotdeauna, clienţii vor alege un produs în favoarea altuia în momentul în care vor percepe la el caracteristici care-i conferă mai valoare, valoare pe care producării încearcă să o furnizeze prin aceste tehnici promoţionale.

Madalina Ion

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: