România se vrea promovată

8 01 2009

Ministerul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale, a anunţat printr-un comunicat de presă, din data de 14 noiembrie 2008, că România a participat la cea de a 29-a ediţie a celui mai mare târg de turism din lume World Travel Market. În comunicat se precizează că ţara noastră a avut un stand de 270 mp în care şi-au prezentat ofertele 34 de operatori de turism: agenţii, hoteluri, companii aeriene, organizatori de evenimente…să fie acesta un început favorabil unei mai bune promovări a României ca destinaţie turistică pentru anul 2009?

Deşi până în momentul de faţă turismul în România s-a dezvoltat anevoios, rămânem cu un gram de optimism pentru anul 2009 şi, în speranţa organizării a cât mai multor evenimente de acest tip, rămânem la asentimentul că doar în acest mod vom reuşi să promovăm o Românie frumoasă, o Românie ce oferă o gamă largă de propuneri turistice de interes general sau tematice.

De acum înainte, am putea pune mai mult accentul pe modalităţile de promovare a produselor turistice prin editarea mai multor materiale publicitare şi realizarea de campanii publicitare care să atragă interesul şi curiozitatea oamenilor de a vizita aceste locuri. Cred că o metoda pentru o dezvoltare mai bună a turismului românesc ar fi aceea ca producătorii şi ofertanţii de produse turistice să-şi creeze strategii de comercializare a acestor pachete. Astfel un exemplu bun ar fi strategia de specializare în funcţie de clientelă, destinaţie sau temă, reprezentând o soluţie optimă pentru a face faţă concurenţei şi instabilităţii turiştilor. Cert este că, turismul nu se poate dezvolta singur, astfel pentru a ne putea transforma dintr-o tară emiţătoare într-una receptoare de turişti, trebuie să lucram mai mult în această zonă a marketingului turistic.

Raluca Bivolaru

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: