Strategiile de pe piaţa telefoniei mobile

8 01 2009

Concurenţa tot mai acerbă de pe piaţa telefoniei mobile ii determină pe furnizori să se concentreze tot mai mult asupra factorilor care i-ar putea determina pe utilizatori să se orienteze către serviciile de telefonie oferite de compania pe care o reprezintă şi nu către cele ale competitorilor. Aspectele, trăsăturile care îi diferenţiază de competitorii existenţi pe piaţă, numite în literatura de specialitate „competenţe distinctive”, pot influenţa, manipula sau optimiza poziţionarea lor strategică în cadrul pieţei. Astfel, cele trei mari companii de telefonie mobilă existente pe piaţa românească, Orange, Vodafone şi Cosmote, influenţate de creşterea ratei de penetrare a serviciilor de telefonie, îşi vor schimba strategiile de marketing, urmărind majorarea cotei de piaţă, prin menţinerea bazei de clienţi, ceea ce va culmina prin creşterea numărului de abonaţi. Astfel, operatorul Vodafone şi-a adaptat strategia pentru a raspunde necesităţilor clienţilor, prin oferirea a patru planuri strategice pentru utilizatorii de cartele prepay şi a unor extraopţiuni pentru voce şi mesaje text, operatorul Orange se distinge prin orientarea către utilizatorul tânăr, iubitor de muzică, lansând PrePayMusic, ofertă ce include trafic de date disponibil pentru navigarea în portalul Orange World, iar Cosmote se bucură de o relansare prin oferirea unor tarife fixe în orice reţea si prin implementarea portabilităţii numerelor. Fiecare companie îşi conturează o strategie distinctă, urmărind să corespundă criteriilor stabilite de utilizatori în alegerea unui serviciu de telefonie, cum ar fi nevoia de comunicare, calitatea serviciilor, acoperirea reţelei, etc.

Madalina Ion

sursa:

www.business-adviser.ro;

www.wall-street.ro

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: