Teleshoppingul, o afacere în România?!

8 01 2009

Un exemplu cât mai concret de marketing direct : teleshopping-ul, acele reclame de 15-20 minute care se termină cu un îndemn la acţiune cât se poate de rapid şi concret : “Ia telefonul şi comandă în următoarele 15 minute X produs şi beneficiezi GRATIS de încă x y z facilitati”. Sună familiar?! da, cu siguranţă le-am auzit cu toţii! Dacă suntem atenţi la ele sunt agresive ne agasează şi sunt obositoare, precum picătură chinezească, ne rămâne întipărit în minte mult timp după finalizarea spotuluiteleshopping, imaginea produsului şi îndemnul vânzătorului de “Suna ACUM!!”. Dar nu acesta este şi scopul?!

În plus, să fim atenţi la modul în care sunt realizate aceste reclame: tele-vânzătorul este atât de plin de energie încât, fără să vrei, te convinge să cumperi produsul lui, care nu numai că e cel mai bun, dar este exact ceea ce îţi trebuie, nu numai că îţi oferă un singur exemplar, ci 2 3 9 , după caz, ideea e să suni, să iei, să vezi, să încerci, să te convingi. Şi în plus de ce nu ai face-o?! Teleshoppingul în cea mai mare parte promovează un preţ redus, cu siguranţă nu vei găsi aşa ceva pe rafturile magazinului şi desemenea nici un vânzător de acolo nu ţi-ar explica şi demostra atât de bine capacitatiile bunului respectiv.

Da, teleshoppingul, pare că îi hipnotizează pe români. Reticenţa faţă de teleshopping s-a diminuat, iar lumea începe să comande, având siguranţa că pot returna produsul fără nici o explicaţie, iar acesta este clar un prim punct forte al acestui tip de vânzare. Poţi returna produsul, ceea ce da, îţi oferă, după părerea mea, o anumită siguranţă, o garanţie reală.

Consider că, dacă un spot de teleshopping este făcut profesionist şi convingător, realizat de companii cu tradiţie pe plan internaţional poate schimba în bine opinia majorităţii românilor despre acest gen de comerţ TV.

Monica Bănică

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: