Blogul corporate – O necesitate printre companii

9 01 2009

Care este cea mai uşoară metodă ca o firmă să atragă noi clienti? Blogul! Firmele pot pune acolo diverse informaţii, anunţuri despre cursuri, diversele oferte din firmă, păreri ale clienţilor, reşind astfel să atragă noi clienţi.

Cu timpul s-a constatat ca televiziunea, radioul, presa şi mediile outdoor nu permit unui brand să interacţioneze cu adevărat cu consumatorul, aşa ca blogul începe să ocupe un rol din ce în ce mai important în strategia de comunicare a firmelor, iar internetul a devenit unul dintre cele mai folosite mijloace de informare. Prin intermediul acestui mediu de discuţii, firma îşi propune să se apropie şi mai mult de comunitatea online şi să păstreze constant legatura cu membrii acesteia.

Caracteristica ce distinge internetul de celelalte mijloace de comunicare este masurabilitatea, faptul ca unei comunicări transmise prin internet i se poate masura eficienţa şi că de această eficienţă depinde imaginea companiei, şi numărul de contacte fidele ale acesteia. Amploarea dezvoltării internetului în ultimii ani face ca acest mediu virtual să devină carte de vizită pentru tot mai multe companii, care îşi prezintă serviciile, produsele în cadrul site-urilor. Astfel, marketingul pe internet nu mai are limite, graniţe sau cale de întoarcere la ceva firesc. Există trei tipuri de bloguri corporate: blogul (personal) al unui manager (care transmite mai departe imaginea companiei), de obicei fiind o comunicare informală, mai legată de interesele personale ale managerului decât de industrie/companie; blogul oficial al companiei – cu informaţii şi noutăţi despre companie, într-un stil informal şi direct – opusul comunicatelor de presă “seci” şi “reci”; şi blogul de produs – comentarii informale legate de produs şi locul/modul de consum.

Principalele obiective ale unei firme care apelează la marketingul online sunt următoarele: atragerea unui număr cât mai mare de potenţiali cumpărători în reţeaua de magazine, loializarea actualilor sau viitorilor clienţi, asigurarea coerenţei brandului în ambele medii: online şi offline.

http://www.wall-street.ro


Actions

Information




%d bloggers like this: