Campaniile ecologice

9 01 2009

Anul 2008 a fost foarte bogat în campanii ecologice, care mai de care mai atrăgătoare, pentru a atrage atenţia publicului român cu privire la dezastrele pe care le pot produce în natură. O mişcare inspirată, care a reuşit să atragă atenţia publicului român.

Printre cele mai vizibile campanii numărăm: „Mersul pe bicicleta – protejezi mediul şi arăţi bine”, „Harta verde a Bucureştiului”, „Moşul Verde”, „Să ajutăm planeta să respire” etc. Cea mai răsunătoare campanie ecologică a fost însă „Marea Debarasare”, acţiune care a reuşit să strângă peste 68 de tone de deşeuri electronice şi electrocasnice numai din Bucureşti. La nivel naţional, campania s-a desfăşurat în 110 localităţi, fiind colectate în total 600 tone de electrocasnice vechi.

O altă campanie răsunătoare care se continuă şi în 2009 este cea care explică importanţa renunţării la pungile de plastic. Măsura este una necesară, dat fiind că pungile de plastic generează o poluare semnificativă. Potrivit Ministerului Mediului, cinci miliarde de pungi de plastic se consumă anual în România – adică un român foloseşte aproape o pungă pe zi, dar nu mai mult de 20 de minute. De la începutul acestui an, pungile de plastic se plătesc cu 0,20 lei. Ca urmare a publicării acestor statistici, se lansează campania „Nu fi pungaş”, invitându-i pe oameni să vină cu un material de acasă, urmând apoi să îşi confecţioneze propriile sacoşi pentru cumpărături. Campania îşi propune să tragă un semnal de alarmă asupra pericolului real pentru mediu, pe care îl constituie larg-utilizatele pungi din plastic, oferite gratuit în supermarketuri. Durata medie de descompunere a unei pungi din plastic este de 400 de ani, ceea ce generează o cantitate enormă de deşeuri.

www.ecomagazin.ro

Oana Dragulin

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: