Cum se implică în comunitate companiile responsabile social în Statele Unite ale Americii?

9 01 2009

Un număr considerabil de manageri de corporaţii din Statele Unite ale Americii visează, la vârsta pensionării, la o a doua carieră în sectorul social, care să le ofere mai multe satisfacţii sufleteşti. Însă, fiindcă nu cunosc mijloacele prin care pot să-şi împlinească acest vis, marile firme încep să le întindă o mână de ajutor. Programele care îi ajută pe oameni să-şi construiască o carieră în sfera socială sau educativă aduc beneficii directe atât indivizilor, pentru că îi pot face pe angajaţii activi mult mai productivi în perioada de dinaintea pensionării, dar şi firmelor, întrucât constituie un obiectiv fezabil al programului de CSR prin implicarea companiei în comunitate şi aduc un plus de vizibilitate firmei.

9,5% dintre angajaţii americani cu vârste cuprinse între 44 şi 70 de ani au optat deja pentru o carieră în sectorul social (organizaţii nonprofit, şcoli, instituţii din sfera civică), iar jumătate dintre cei care se pregătesc de pensionare au mărturisit că îşi doresc să se îndrepte către acelaşi sector, conform unui studiu realizat de MetLife Foundation and Civic Ventures. Prin urmare, marile companii din Statele Unite ale Americii au început să implementeze astfel de programe de responsabilitate socială. Printre acestea se numără: Hewlett-Packard, Agilent, IBM.

Popularitatea unui asemenea tip de program de CSR nu este încă foarte mare în România. Acest fapt se poate datora fie lipsei spiritului civic, fie dorinţei pensionarilor de a-şi petrece mai mult timp cu familia şi nepoţii.

Sursa: aici

Iuliana Mânză

Advertisements

Actions

Information

2 responses

9 01 2009
Bogdan

In primul rand ma bucur ca citati ca sursa hbsp.com. Felicitari. Apoi, conceptul de CSR era practicat deja de la inceputul secolului trecut de Konosuke Matsushita, fondatorul actualei companii Panasonic. Cine a citit biografia lui stie mai multe. In alta ordine de idei, decat sa faci CSR doar ca sa pui pe site si sa trimiti comunicate de presa, mai bine nu faci deloc. Parerea mea este ca multi dintre noi facem asta la nivel nedeclarativ, cu totii suntem generosi si interesati de soarta celor din jur. Celor care se indoiesc de propria generozitate le recomand sa citeasca Omul Generos de Tor Norretranders. Celorlalti, doar sa citeasca in continuare.

9 01 2009
Iuliana Mânză

Bună, Bogdan!
Îţi mulţumesc pentru comment.
Nu mă îndoiesc de generozitatea oamenilor, ci îmi pun, uneori, întrebări cu privire la onestitatea inteţiilor lor filantropice. Pe de altă parte, până la urmă, CSR e o strategie pentru maximizarea profitului într-o manieră etică, cu respect pentru individ, comunităţi şi mediu.




%d bloggers like this: