“To be or not to be” marketing direct

11 01 2009

Marketingul direct reprezintă după cum bine ştiţi un sistem interactiv de marketing, care utilizează unul sau mai multe mijloace de comunicare pentru a obţine un răspuns măsurabil, care poate duce, în anumite cazuri, până la achiziţie.

Prezintă mai multe avantaje care nu pot fi luate cu vederea:

– informatia comunicată ajuge direct la consumator

– prezintă mai multe căi de comunicare (Tv, radio, presă)

– cel mai important este un marketing măsurabil prin numărul de feedbackuri de la client

– selecţia poate fi aleasă, targetul tău fiind bine atins prin mesajele dedicate

Din punctul meu de vedere marketingul direct are o mare bilă neagră la comunicarea cu consumatori deoarece în aceste momente piaţa este bombardată cu o serie de mesaje prin diferite canale de comunicare folosind strategii din cele mai diverse.

În acest moment pieţe întregi sunt atât de mult saturate încât firmele respective sunt dispuse să investească foarte mari bugete pentru a primi un feedback măsurabil pe campanii online sau TV şi totuşi implicarea consumatorilor se reduce semnificativ.

Prin această lipsă de implicare este foarte greu să obţii interactivitate prin marketingul direct deoarece necesită o relaţie cu dublu sens. Prin comunnicarea clinet-firmă dorită prin acest tip de marketing este greu să te aştepţi la o iniţiativă din partea consumatorului pentru a telefona sau pentru a completa un talon.

Campaniile de marketing direct care au prins la populaţie sunt cele cu acel tip de ofertă pe care nu o poţi refuza sau cele care au folosit un mare grad de creativitate.

În condiţiile actuale, prin apariţia crizei, multe firme mari ocolesc acest tip de marketing deoarece în comunicare se doreşte aportul de valoare pe care un consumator reticent ar găsi-o atractivă. Dar cu toate acestea firmele mai mici vor folosi foarte mult acest tip de marketing deoerece raportul buget/efect ar putea fi suficient pentru un departament de marketing să mulţumească aşteptările top managementului.

Valentin Nenu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: