1 Miliard de motive să faci o campanie de marketing viral!!!!!

11 01 2009

Mulţi marketeri evită de cele mai multe ori campaniile de marketing viral deoarece nu pot controla impactul asupra publicului larg, fiind un marketing ce se bazează foarte mult pe word of mouth.

În schimb, când eu mă gândesc la o campanie virală de succes foarte mare din occident nu am cum să nu iau în seamă ”sub servient chicken” de la Burger King. Logica din spatele acestui viral este foarte simplă, un individ îmbrăcat într-un costum de pui care îndeplinea toate comenzile pe care tu le tastai făcând trecere într-un mod subtil la un sandwich cu pui din meniul celor de la Burger King.

În prima fază, proiectul nu s-a bucurat de o prea mare atenţie şi nu este de mirare de ce, practic este un individ suspect îmbrăcat într-un costum banal de pui dintr-o cameră din suburbia americană care îţi îndeplineşte anumite porunci.

Rezultatele însă într-un mod suprinzator au fost cu adevărat remarcabile:

– aproape 1 miliard de vizualizări (din 2004 până la începutul 2008 )

– aproape 100 de milioane de vizitatotori pe site-ul Burger King (după ce au accest linkul de pe viral)

– consumul la burgerul din pui din cadrul lanţului de Burger King s-a dublat după câteva săptămâni de la apariţia acestui viral

– “puiul” a aparut până şi pe copertă revistei Business Week .

Acesta campanie ar trebui predată în toate şcolile de marketing sau de publicitate din întrega lume findca un astfel de viral cu acest succes enorm nu a o să apăra prea curând.

După părea mea, viralul nu îţi poate garanta sută la sută că se va bucura de un succes enorm dar asta este frumusutea lui. Dacă este făcut cu foarte multă imaginaţie, dacă gândeşti mereu inreverent şi dacă te asiguri că impactul asupra publicului larg este garantată (în funcţie de mesajul cheie al campaniei) nu are cum să nu aibă succes.

Sursa: http://www.subservientchicken.com/


Actions

Information




%d bloggers like this: