Apropo de marketing online…

11 01 2009

Principala formă de marketing online, baza, o constituie website-ul. Un website ar trebuie să ofere într-adevăr în primul rând informaţii, dar ca să fie totuşi un instrument de marketing, această informaţie trebuie prezentată într-o formă adecvată, interesantă şi atractivă.

Rolul lui este să genereze trafic şi ulterior awarness pentru tine, ca şi companie…dar, cu toate acestea, cred că majoritatea website-urilor pe care am navigat nici măcar userfriendly nu au fost, dar să mai fie şi atractive.

De prea puţin ori cred că am văzut la noi marketing online….ci de fapt un site, pentru că trebuie să avem şi noi ceva pe internet pus, şi cel mai important să ştie omul unde ne găseşte….adică pagină de contacte, nici aceasta bune pusă la punct de cele mai multe ori.

Dacă tot cumpărăm un domeniu nu am face bine să şi profităm de el? Dacă tot plătim o agenţie sau un webdesigner nu am face bine să şi câştigăm ceva de pe urma lor….de cele mai multe ori la noi însă, website-ul mai rău îndepărtează consumatorul/clientul decât să îl atragă….de ce? Pentru că nouă ne place să scriem totul alb pe negru, ca să obosim, să punem informaţiile alambicate, să nu poată fi găsite, să le prezentăm în cel mai anost mod posibil şi să nu punem şi persoane de contact sau un număr de telefon, ci un e-mail general la care nu se răspunde în veci….asta este concluzia la care am ajuns din ore destul de multe petrecute pe “.ro”.

Aceastea de mai sus le regăsim de cele mai multe ori pe site-urile corporate…band-urile stau mai bine…dar nu cu mult mai bine. De obicei aici se mizează pe promoţii, interactivitate (dacă au interactivitate, pe mine cel puţin mă mai reţin câteva minute în plus pe site…acesta e scopul până la urmă). Dar dacă tot vorbim de promoţii ar fi minunat dacă ar fi şi actualizate din când în când…şi mai frumos dacă s-ar regăsi, măcar sub formă de link şi pe site-ul corporate, care sare cel mai mult în evidenţă în ochii navigatorilor….Este cunoscut că dacă un navigator nu găseşte informaţia necesară din 3 click-uri este deja pierdut, şi bineînţeles că va transmite vorba (sau va chat-ui) mai departe despre acest lucru.

Aş putea povesti mai multe, dar cred că am dat suficiente teme de casă pentru moment…iar dacă am avea aceste probleme rezolvate, abia atunci putem să ne gândim şi la adresare coerentă, selectarea unui public ţintă şi consecvenţă, ca în sfasit să putem avea şi marketing online…asta ca situaţie generală, presupun că avem şi excepţii, pe care sper să le găsesc în curând…

Surse:

http://www.underclick.ro/articol-507-Greseli_intr_o_campanie_online.html

Diana Asandei

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: