Campaniile de mediu made in România

11 01 2009

Observ în ultimii 2 ani, de când urmăresc partea de corporate social responsability, faptul că tot mai multe companii demarează acţiuni de protejare a mediului, de educare privind recilarea şi nu numai. Unele acţiuni sunt de amploare, altele sunt regionale, altele restrânse….etc. Să demarezi acţiuni de CSR este un lucru bun, chiar dacă de cele mai multe ori se fac din cu totul alte motive decât cele promovate, iar uneori se îndreaptă pe arii care nu au nici o legătură cu domeniul de activitate al companiilor care le iniţiază, aceste iniţiative au totuşi un rezultat benefic.

Cel mai vizibil trend este cel în domeniul ecomarketingului. Şi da, am spus trend, pentru că se pare că tot mai multe companii intră în acest curent, posibil pentru că a devenit cel mai vizibil….deşi poate ar fi mai adecvat să iniţieze programe de sprijinire a educaţiei, de suport pentru sistenul de sănătate sau educare a publicului spre anumite comportamente, de exemplu privind consumul de alcool. Organizaţii precum Mai mult verde, Copacul de Hârtie sunt deja arhicunoscute, iar unele mărci deja au programe periodice în derulare, exemplu Umbrela Verde- Tuborg sau de impact, cu resurse importante alocate: Parcurile Viitorului-Rompetrol. Avem şi Key Opinion Leaders pe acest domeniu, cine nu a auzit de Dragoş Bucurenci…şi desigur încape vorbă de mai multe aici.

Analizând mai multe campanii, cred şi sper că ne îndreptăm totuşi spre un ecomarketing mai consistent şi îmi doresc să dea rezultate, măcar că ştim cu toţii că suntem la sfârşitul listei în ceea ce priveşte gradul de poluare…şi până la urmă ne facem rău nouă înşine continuând cu o atitudine dezinteresata.

Apreciez iniţiativele precum campania de mediu a Apelor Române, prin care s-au curăţat multe din malurile râurilor noastre, şi care de altfel a fost nominalizată la Londra pentru finala festivalului Green Awards, categoria Best Green International Campaign. Altă acţiune ce m-a surprins a fost cea realizată cu ajutorul Plazza România a “E natural să îţi pese!”, unde s-au expus sculpturi supradimensionate din pet-uri care recreează simbolurile responsabilităţii faţă de mediu. Asta mi-a adus aminte de un complex impresionant pe care l-am vizitat în Anglia, numit Eden Project. Proiect dedicat mediului, verdelui.

Făcând un bilanţ la sfârşit de an 2008, putem să vedem un progres faţă de anul precendent şi să spunem că se poate şi la noi…bineînţeles asta nu înseamnă că de mâine avem un mediu curat şi ne-am încheiat treaba. Aşa că pentru 2009 eu urez la mai mult şi mai eficient ecomarketing!

Surse:

http://www.gandul.info/natura/campania-de-mediu-a-apelor-romane-premiata-la-londra.html?6450;3340918

http://www.okey.ro/index.php/e-natural-sa-iti-pese-o-campanie-plaza-romania-pentru-mediul-inconjurator/2008/10/20/

Diana Asandei

Advertisements

Actions

Information

2 responses

17 01 2009
Ioana

Diana, e bine ca ai adus in discutie campaniile de mediu din Romania. Ca suntem cu mult in urma restului Europei in privinta informarii asupra problemelor ecologice si ca avem nevoie de actiuni in sensul acesta, e lucru sigur. Trebuie sa fim atenti insa inainte de a elgia o initiativa sau alta. Multe dintre ele sunt pure bifari ale sarcinilor obligatorii de CSR si nimic mai mult. In plus, putine dintre ele sunt actiuni reale de protejare a mediului. Pe de alta parte, nimeni nu le urmareste impactul in timp, tot ce conteaza este vizibilitatea de moment. Prin jobul pe care il am, m-am lovit de un dezinteres total atunci cand am cerut unor companii sprijinul pentru diverse proiecte, altele decat cele intiate de ei, dar cu cu beneficii reale, de durata, asupra mediului. Includ aici, intamplator, si una dintre companiile mentionate de tine. Nu spun care 🙂 Daca judecam la rece, sigur ca aceste campanii pot imbunatati gradul de constientizare al populatiei fata de problema, subestimata inca, a mediului. Sa incercam sa deosebim insa intre `eco` si `spoiala cu eco`.

3 02 2009
diana

Ioana,
Ai dreptate, multe sunt facute de ochii lumii, insa chiar daca urmaresc sa bifeze si la csr ceva, au reusit sa ne aduca in vedere aspectul…si sa ne faca sa constientizam problema. Cred ca de la inceputul acestor initiative si pana in prezent, mult mai multe persoane au realizat ca avem cu adevarat probleme. Si numai dupa ce ne-am dat seama de acest aspect vom putea sa facem diferenta intre eco si spoiala cu eco.
Cu ceva se incepe…:)




%d bloggers like this: