Există sau nu promoţii online de Crăciun?

11 01 2009

Mai este foarte puţin şi trebuie să vină moşul, aşa că goana după cadouri seamănă cu o cursă contracronometru. Odată cu venirea sărbătorilor creşte şi apetitul pentru cumpărături, iar acest lucru pare să fie oarecum „speculat” în online-ul românesc. Ca şi client mărturisesc că am urmărit îndeaproape modul în care magazinele online s-au pregătit de sărbătoare, aşteptând cu nerăbdare mega promoţii şi discounturi. Rămâne să stabilim dacă există promoţii reale sau sunt mai mult cu numele. Astfel emag.ro, principalul magazin online de pe piaţa autohtonă, a lansat încă de la începutul lunii decembrie: „emagia sărbătorilor”, campanie ce promitea promoţii, premii şi discounturi de sărbătoare. Un alt magazin online, marketonline.ro, altă promisiune: „Tu tai porcul, noi tăiem preţurile!”. Cei de la 24pc.ro au creat un site special, moşcrăciunonline, unde şi-au afişat promoţiile şi recomandările de cadouri. Până aici un lucru e clar, nici o promoţie ieşită din comun, nici un discount cu adevărat de sărbătoare. Poate cei mai vizibil preocupaţi de perioada cadourilor au fost cei de la pcfun.ro, care au creat un microsite: „christmasfun.ro” prin care au oferit recomandări pentru cadouri. Tot ei au lansat şi: „cele mai bune 7 zile cu cele mai bune preţuri”, prin care timp de o săptămână anumite produse au „suferit” reduceri substanţiale de preţuri, oferte ce au fost trimise şi prin intermediul newsletterelor.

Magazinele online de cadouri precum fungift.ro, magazin-cadouri.ro, giftland.ro şi altele au oferit ori livrarea gratuită a comenzilor sau în cel mai bun caz reduceri de maxim 5%.

Astfel, ca simplu cumpărător mă aflu într-o situaţie nu tocmai plăcută, preţurile aşa zise de sărbătoare fiind chiar uşor mai mari decât cu ceva timp în urmă. O explicaţie ar fi şi evoluţia sau mai bine zis involuţia monedei interne care s-a depreciat încet dar sigur faţă de principalele valute (euro şi dolar), fapt ce a dus la o explozie a preţurilor în online unde toate produsele sunt importate.

Deprecierea, criza economică şi poate mentalitatea magazinelor româneşti au fost doar câteva din motivele pentru care vom fi nevoiţi să scoatem mai mulţi bani pentru cadourile comercializate online, în loc să profităm de sezonul propice cumpărăturilor.

Victor Rizescu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: