HP Pavilion, cel mai bun prieten al omului

11 01 2009

“Computerul este din nou personal”- reprezintă motto-ul celor de la HP, care au vrut să demonstreze că un notebook poate sparge clişeele tehnologice apelând la “latura personală” a unui computer.

Am observat că, în ultima perioadă, se pune din ce în ce mai mult accent pe “personalizarea” obiectelor electronice. De la telefoane mobile care ştiu totul despre noi (vezi Nokia) noi fiind posesorii, până la computere. Consumatorii au nevoie de un prieten apropiat, acel prieten fiind nu neapărat o persoană, ci chiar şi un obiect – nu oricare, ci un obiect care te însoţeşte peste tot sau în care îţi “depozitezi” amintiri, poze, gânduri, frustări, lucruri care te definesc pe tine ca persoană. HP încurajează un astfel de comportament prin noile computere Pavilion, promovându-se prin reclame inedite si atractive, profitând de notorietatea şi credibilitatea personalităţilor care-şi povestesc relaţia personală cu notebook-ul, “închise” într-un ecran de HP Pavilion. Pe youtube, se regăsesc mai multe cu vedete, printre ele se numără Paulo Coelho, Serena Williams, Gwen Stefani, Orange County Choppers, Fergie, Alex Găvan – alpinist român, Jerry Seinfeld şi alte celebrităţi. HP Pavilion este una dintre cele mai noi tendinţe în materie de notebook-uri, adusă în România în această toamnă, tehnica de marketing fiind naraţiunea, povestirea unei experienţe personale trăită cu notebook-ul HP.

Sub deviza standardizată pentru fiecare celebritate: “Computer is personal, again“, HP încearcă să se apropie de consumator, exploatează latura emoţională, bazându-se pe personalizare înainte de comercializare, pe unicitate şi diferenţă, creând o conexiune cu posesorul său. Ideea care stă la bază este : computerul meu mă cunoaşte cel mai bine şi este cel mai bun prieten al meu, mă ajută atât pe plan profesional, cât şi personal. Computerul MEU deţine clipuri video cu persoanele mele dragi, mă inspiră, mă ţine la curent cu ce se întâmplă în lume, este un fel de autobiografie virtuală, îmi cunoaşte trecutul, dar are destul loc şi pentru viitor. HP Pavilion se promovează ca o extensie a personalităţii consumatorului, ca un un mod de exprimare al omului contemporan.

Campania de lansare în România a noului HP se numeşte „Pavilion prêt-à-porter”, un concept primit foarte bine de către HP Romania, după spusele Loredanei Popasav, New Business Director, Publicis Romania.

Iulia Roşu

Actions

Information




