Kotler, Philip, “Marketing de la A la Z. 80 de concepte pe care trebuie sa le cunoască orice manager”

11 01 2009


“Marketing de la A la Z” este cu certitudine o carte de referinţă în domeniul marketingului care prezintă explicaţiile, precum şi implicaţiile în mediul de afaceri ale celor mai importante concepte de marketing, necesare pentru practicarea unei activităţi de marketing eficiente şi inovative. Cartea scoate în evidenţă concepte cheie şi principii de marketing utile pentru orice persoană care e interesată sau activează în acest domeniu, adresându-se în special, după afirmaţiile autorului, managerilor care au conştientizat că marketingul este necesar pentru activitatea pe care o desfăşoară sau care au început să aibă tangenţe cu acest domeniu.


Mai degrabă decât o carte de marketing, această lucrare poate fi considerată un dicţionar de marketing la nivel de structură, care însă merge mult mai departe decât să prezinte definiţiile a 80 de concepte ordonate în ordine alfabetică, de la advertising (reclamă) la zest (entuziasm); ea prezintă explicaţia detaliată a conceptelor de marketing din punct de vedere a implicaţiilor practice ale acestora, explicaţii care sunt însoțite adesea de exemple sugestive. Faptul că această lucrare scoate în evidenţă o sinteză a celor mai utilizate concepte de marketing, este şi motivul pentru care autorul afirmă că ea se adresează managerilor care încep să interacţioneze cu domeniul marketingului, deoarece reflectă în 200 de pagini explicaţia a 80 de concepte fundamentale, fapt ce face din această lucrare o lectură necesară, însă pe departe suficientă pentru practicarea unei activităţi de marketing de succes. În acelaşi timp, lucrarea în original este scrisă într-un limbaj prietenos, specific lui Philip Kotler, accesibil şi atractiv, ceea ce implică şi atrage cititorul.


În concluzie, “Marketing de la A la Z” poate fi considerată o lucrare care prezintă cei mai importanţi termeni din marketing succint, dar cu multă substanţă, fiind o lectură atractivă pentru orice persoană interesată cât de puţin de lumea marketingului.


Irina Pavlicenco (Urechean)

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: