Lupta din spatele cortinei folosind B2B marketing

11 01 2009

În acest moment efectele crizei mondiale sunt resimţite de către economia noastră, o veste ce nelinişteşte multă lume din departamentele de marketing din firmele româneşti.

Prin urmare va exista o reticentă în cadrul consumatorilor fapt ce declanşează ca un joc de domino un set de diferite efecte negative asupra firmelor având o singură finalitate nedorită, faliment.

Din punctul meu de vedere marketeri pot investi majoritatea bugetelor rămase către o strategie bazată pe B2B marketing în vederea atragerii de clienţi din domeniul firmelor.

Putem lua un exemplu bine cunoscut de toţi, Vodafone, o firmă care în ultimul timp şi-a intensificat foate mult comunicarea către clienţi-firme, o luptă cu ceilalalti operatori telefonici pe care nu o vedem în canalele media sau mai bine zis este “lupta din spatele cortinei”.

Acest tip de marketing dacă este folosit foarte profi şi este bazat pe o serie de oferte atractive combinate cu servicii de consultanţă pe durată contractului pot aduce foarte multe venituri constate pe timp de criză economică.

Ce este foarte important la acest timp de marketing este că oferta finală care ajunge la client necesită multă comunicare şi colaborare internă. Mai exact pentru a face o ofertă pentru care nu ai putea spune nu, este nevoie de a afla dacă firma ta este în stare să se ţină de cuvânt şi să suporte logistic sau financiar comenzile de produse sau servicii.

Prin urmare, în acesta luptă din spatele cortinei, B2B marketing se va dovedi arma preferată pentru multe firme dar folosirea cu succes a acestui tip de marketing este nevoie de efort din partea tuturor departamentelor interne pentru a comunica o ofertă atractivă clienţilor ce va aduce venituri considerabile.

Valentin Nenu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: