Marketing online – altceva decât marketing tradiţional

11 01 2009


Odată cu infiltrarea din ce în ce mai accentuată în viaţa fiecărui om a online-ului şi datorită dezvoltării mediului de afaceri online, prezenţa marketingului online este absolut necesară. Pentru a putea implementa o strategie de marketing online însă, trebuie să se ţină cont de câteva caracteristici fundamentale care diferenţiază marketingul online de cel tradițional.


În marketingul online rolul cheie este deţinut de client, nu de către compania producătoare. Clientul poate timp de câteva secunde sa acceseze site-ul companiei X şi să se informeze despre produsele pe care le oferă aceasta, dar la fel de repede, prin câteva click-uri de mouse, acelaşi client se poate afla pe site-ul uneia sau mai multor firme concurente. Tocmai de aceea, o strategie de marketing online bine pusă la punct este absolut necesară, pentru a-l determina pe acel client să-şi petreacă cât mai mult timp pe site-ul companiei X şi să fie convins de produsele oferite de aceasta, iar atunci când va accesa site-urile concurente (pentru că oricum o va face, din curiozitate sau pentru a se informa), să fie determinat să se reîntoarcă la produsele oferite de compania X şi, mai mult decât atât, să ia decizia de cumpărare. În acelaşi timp, datorită amplorii pe care a căpătat-o internetul, activităţile comerciale din mediul online sunt supuse unui fenomen de globalizare, astfel încât clientul ar putea găsi un produs concurent mai bun la sute (sau chiar mii) de kilometri distantă şi l-ar putea achiziţiona fără a întâmpina mari dificultăţi, ceea ce confirmă faptul că în mediul online concurenţa e mult mai acerbă.


O altă caracteristică a marketingului online este că în procesul de comunicare externă ale aceleaşi companii X, aceasta nu se mai adresează unei categorii de public, ea se adresează Clientului direct, tocmai de aceea este necesar să-şi personalizeze mesajul în funcţie de fiecare client . Acest lucru se datorează şi faptului că în mediul online informaţia despre un client şi istoricul relaţiei acestuia cu compania se păstrează şi se accesează cu uşurinţă. Tocmai din acest motiv, în mediul online o companie poate să personalizeze fără mari dificultăţi oferta de promovare a unui produs în funcţie de client, sau cel puţin să-i dea această impresie şi să-l facă să se simtă astfel mai important, strategie utilizată adesea de site-urile care fac vânzările online la produse IT.


Astfel, este necesar să se conștientizeze că între marketingul online şi cel tradiţional există diferenţe de care trebuie să se ţină cont pentru a putea implementa o strategie de marketing online de succes, pentru că odată cu dezvoltarea mediului comercial online, strategiile de marketing online vor face diferenţa.


http://www.businessonline.ru/free.html, I. V. Uspenskii “Internet marketing”


Irina Pavlicenco (Urechean)

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: