Marketing social – cine defineşte noţiunea de ,,bine’’?

11 01 2009

Se spune că marketingul social contribuie la asigurarea bunăstării sociale. Dar părerile sunt împărţite în ceea ce priveşte noţiunea de bine social. Influenţarea unui anumit comportament poate fi benefică pentru unele persoane şi să aducă prejudicii altora. Exemplul clasic în acest sens este cel cu donarea de organe care pentru persoanele aparţinând unei anumite religii este interzisă, iar pentru adepţii alteia este permisă.

Eu consider că acest exemplu este o excepţie şi mă alătur celor care cred că acţiunile de marketing social sunt implementate după o analiză completă a factorilor implicaţi. Companiile şi autorităţile care implementeză campanii de marketing social sunt cele care realizează această analiză şi cred că au mare grijă ca acţiunile lor să fie benefice pentru un număr cât mai mare de persoane.

De asemenea este important ca cei care fac astfel de campanii să cunoască particularităţile culturale ale publicului ţintă pentru a nu intra în contradicţie cu anumite convingeri şi credinţe specifice.

Dacă se ţine cont de aceste aspecte consider că acţiunile de marketing social pot fi benefice pentru toată lumea,pentru că de fapt ele pornesc de la un consens public în ceea ce priveşte ideea de bine.

Sursă: Philip Kotler şi Nancy R. Lee, Social Marketing – Influencing Behaviors for Good, Sage Publications, 2008.

Aura Nedelcu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: