O metodă de a-i face pe oameni să economisească apa

11 01 2009

Tot râsfoind cartea lui Philip Kotler şi a lui Nancy R. Lee – ,,Social Marketing –Influencing Behaviors for Good” în căutarea unui exemplu interesant de campanie de marketing social am găsit cele 15 principii pe care le propun autorii pentru atingerea obiectivelor şi a grupurilor ţintă. După enunţarea fiecărui principiu este dat şi un exemplu care să ilustreze importanţa lui.

Astfel la principiul nr.9 care sună cam aşa ,, Fă accesul uşor” ( Make access easy) este oferit un exemplu referitor la economisirea apei.
În vara lui 1992, în Seattle, în cadrul programului Home Water Savers s-au distribuit 300 000 de capuri de duş făcute special să economisească apa. La uşa fiecărei locuinţe a fost lăsat un pachet ce conţinea capul de duş cu instrucţiunile de instalare precum şi un alt pachet în care să fie depozitat capul de duş vechi care urma să fie lăsat la uşa casei pentru ca ulterior reprezentanţii programului să le colecteze.

Măsurând rezultatele campaniei s-a constatat o rată de instalare de 65%, iar în urma monitorizării telefonice o treime dintre rezidenţi au afirmat că petrec mai puţin timp la duş şi folosesc mai puţină apă caldă.

În concluzie, se poate, iar în SUA se întâmplă lucruri de acest gen încă din 1992.

Poate o sa vedem şi în România o iniţiativă coerentă în acest sens.

Aura Nedelcu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: