Story-telling… marketing (II): Când parfumul prinde glas

11 01 2009

Sunt pasionată de shopping! Şi nu o spun întâmplător: ca să-mi direcţionez hobby-ul haotic, am ales să consult ghidurile dedicate. Nu mi-am facut multe aşteptări, asociindu-le cu revistele pentru femei de acum câţiva ani, ticiste de fotografii cu fotomodele şi de interviuri cu vedete.

Nu mică mi-a fost mirarea să descopăr o serie de articole inedite în „J’adore” – minunate poveşti, în care personajele principale sunt parfumurile. Povestea se ţese în jurul unei arome, unui concept, unui „famous quote”. Parfumurile îşi dezvăluie secretele în faţa cititoarelor, îmbiindu-le şi consiliindu-le totodată. Iar dintre branduri, parfumurile, începând cu Coco Channel (1), şi Christian Dior, care considera ca „parfumul spune despre o femeie mai multe decât scrisul ei de mână”, vând feminitate, emoţii, senzualitate.

Nu sunt poveşti despre un singur brand, ci despre un „trend”: fiecare lună a anului stă sub semnul unei feerii a parfumurilor, amestecând emoţii, situaţii credibile în care cititoarele se regăsesc, presărate cu detalii sinestezice. Poveştile parfumurilor aparţinând diferitelor case, vorbesc femeii contemporane, surprinzând-o în contexte profesionale şi personale deopotrivă, stimulându-i imaginaţia şi dorinţa de a avea un produs în acord cu anotimpul şi situaţia în care se află.

Povestea parfumurilor din luna decembrie, ce tocmai a trecut, stă sub semnul decadenţei, extravaganţei şi răsfăţului. Branduri ca Gwen Stefani (cu al său LAMB), Marks and Spencer, Wall Street, Anick Goutal învăluie cititoarele într-o atmosferă opulentă şi sofisticată, purtând imaginaţia spre o noapte de Anul Nou în care acestea găsesc plinul şi beatitudinea. Esenţele tari, luxoase, de mosc creează o atmosferă rafinată şi senzuală, făcând promisiuni îndrăzneţe. Parfumurile decadente vorbesc despre femeia puterincă, suficientă, care cere pentru că i se cuvine, surprinsă într-o fotografie în cromatica bogată de roşu, inspirată din Labirintul lui Pan (2) şi îndemnul Madonnei, „let’s get unconscious” (3), în atmosfera din cel mai scump videoclip realizat vreodată. Îmi surâde şi mie ideea să port un astfel de parfum.

(1) Alain Thys, The Ten Truths of Branded Storytelling, blog.futurelab.net/2006/07/the_ten_truths_of_branded_stor.html

(2) Guillermo del Toro, Labirintul lui Pan, Picture House, 2006

(3) Mark Romanek, Madona – Bedtime Story, Satellite Films, 1995

Lavinia Cincă

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: