Tot de Sărbători…

11 01 2009

Mergând pe aceeaşi linie a ediţiilor speciale şi promoţiilor de Crăciun, o altă marcă care a câştigat teren considerabil de la lansare este Milka. Până acum câţiva ani abia auzeam de văcuţă mov şi de marmota ce învelea ciocolata în staniol, iar acum e peste tot, este marca de ciocolată cunoscută de peste 90 la sută dintre români, conform studiilor de piaţă Nielsen şi GFK. În primul rând aici este vorba de elementul de identificare simplu al mărcii: culoarea mov care a devenit inevitabil asociată cu ciocolata.

Este ceva fantastic să reuşeşti să asociezi ceva atât de folosit de către fiecare persoană în parte, precum o culoare, cu marca ta, care devine astfel mereu prezentă în mintea consumatorilor (vezi şi cazul Coca Cola).

Ceea ce îmi place la această marca este că îşi exploatează elementele de identificare, promovând imaginea văcuţei mov cu fiecare acţiune. De exemplu anul acesta, Milka organizează festivalul Dorinţelor de Crăciun, ce se constituie într-un turneu prin mai multe oraşe, în care văcuţă binecunoscută va decora câte un brad de Crăciun de aproximativ 15-20 m înălţime, în fiecare dintre oraşele în care va poposi. Asocierea mărcii prin intermediul festivalului, de aceste momente pe care majoritatea românilor le preţuiesc, este foarte benefică pentru Milka. Mai ales dacă ne gândim la faptul că, de cele mai multe ori consumul de ciocolată este bazat pe factori emoţionali, parcă am consuma mai multă Milka dacă ne aduce aminte şi de zile fericite.

Bineînţeles, că tot este moment special, este bine să lansăm şi ediţii limitate cu această ocazie, iar un moş crăciun de ciocolată nu numai că e bun de mâncat, dar e minunat şi de oferit drept cadou….cu cât strângem mai multe motive pentru a cumpără ceva, cu atât mai bine. …Şi cu atât mai mari cifrele de vânzări.

Eu recunosc, îmi plac ediţiile limitate, şi îmi plac promoţiile speciale de sărbători, chiar dacă personal nu câştig…de fapt nici nu prea particip la astfel de acţiuni, dar aduc bucurii pentru câţiva norocoşi…iar festivalul iniţiat de Milka mi se pare o idee frumoasă de a încuraja spiritul sărbătorilor de iarnă!

Surse:

http://www.smartfinancial.ro/smartfinancial/publicitate&marketing/ogilvy&mather+-+campanie+de+craciun+pentru+brandul+milka

http://www.milka.ro

http://www.comunicatedepresa.ro/Milka_v&_259;_%C3%AEndepline&_351;te_dorin&_355;a_de_Cr&_259;ciun~MzMwNTQ=

Diana Asandei

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: