Triburile de tineri – satisfăcute de ofertele Orange

11 01 2009

Consumatorii din ziua de azi sunt uniţi de interese şi idei comune. Un adevăr care le oferă posibilitatea marketerilor să-şi concentreze forţele asupra grupurilor, şi ulterior asupra individului, câştigând astfel un target garantat, pe care-l poate fideliza mai uşor decât ar face-o la nivel de membru.

Un trib poate fi legat prin pasiuni comune sau devotament pentru anumite branduri. În mediul online, “triburile” se regăsesc prin reţele sociale, forumuri şi pe orice alte platforme care faciliteaza conversaţia si dezbaterea în jurul unui topic, produs, mod de viaţă sau credinţă. Tribul este un concept incitant pentru strategi, cumpărători şi marketeri întrucât aceste cluburi nu reprezintă doar targeturi, în esenţa lor, membrii sunt uniţi de o pasiune, un interes pentru ceva- o pasiune pe care fiecare marketer o doreşte transferată în produsul lui. Triburile şi liderii lor cred că ei cunosc mai multe decât ceilalţi, având parte de exclusivitate, de promoţii şi oferte dedicate doar lor, ceea ce se şi întâmplă frecvent. Triburile au un statut special în cadrul companiei pe care au ales-o în primă etapă.

Companiile de telefonie mobilă folosesc deseori tehnici de marketing tribal, oferind triburilor-clienţi diferite pachete de minute partajate în cadrul unui grup exclusivist. Orange a lansat programul Orange Young, pentru care clientul, posesor al unei cartele pre-pay, cu vârsta între 14 şi 24 de ani, plăteste opţional cei 4 euro în schimbul a 400 de minute în reţea, 400 SMS în reţea şi 40 de minute pentru apeluri naţionale şi internaţionale. Ca abonat, 18-24, clientul beneficează de 500 de minute si 500 de mesaje scrise în reţea şi 30 de minute naţionale cu 5,5 euro/lună.

Orange Young se adresează tribului urban de tineri cu vârste cuprinse între 14 şi 24 de ani, creând astfel un grup exclusivist ale carui interese, pasiuni, valori se transfera in produsul companiei de telefonie mobilă. Opţiunile Orange Student şi Orange Majorat sunt alte două programe prin care compania ajunge sa atingă şi sa acopere toate segmentele de tineri, fie că sunt studenţi sau elevi de liceu. Campania a intrat în atenţia targetului prin exploatarea uneia dintre cele mai populare forme de artă urbană tânără-grafitti. Prin campanie creată de Tempo, Organe îşi transmite mesajele sale, asemanănător acestei arte, prin cele două spoturi TV şi print – Orange Young si Orange Young Hotspot, comunicând beneficiile programului şi anunţând că tinerii înscrişi pot vorbi la tarife de doar un cent pe minut. Compania Orange a urmărit tagetarea unui grup, ca apoi informaţia să se răspândească către individ, ea a reuşit formarea unui ansamblu ai carui membrii vor acelaşi lucru: să comunice mult prin telefon, fară grija excesivă a baniilor. Orange a venit în întâmpinarea tinerilor cu oferte profitabile de ambele părţi, dând naştere, prin marketing tribal, unui program foarte popular în rândul adolescenţilor.

Iulia Roşu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: