Tuborg Christmas Brew – succesul unei beri pe care o cumperi doar de sărbătorile de iarnă

11 01 2009

Berea cu gust special de sărbători – Tuborg Christmas Brew – s-a întors pe rafturile din magazine, dar şi în media, cu un ambalaj puţin diferit, dar cu acelaşi succes pe care-l are de nouă ani în rândul consumatorilor români. Tuborg este singura companie de bere din România care a venit cu un produs inedit pe piaţă, o bere special creată pentru sărbătorile de iarnă.
Unicitatea berii Tuborg Christmas Brew atrage consumatorul, fiind tentat să o cumpere pentru că oferta este una limitată, astfel, în psihologia sa, devine un client special fiindcă ia parte la experienţa unui brand mai rar, care înseamnă şi mai valoros. Având în spate faimă şi bazându-se pe un marketing solid, Tuborg Christmas Brew a creat o cutumă în jurul sărbătorilor de iarnă: de Crăciun, bem Tuborg la fel cum de Crăciun împodobim bradul şi vine Moşul. Cumpărarea lui reprezintă o provocare pentru consumator, întrucât nu-l poţi găsi în magazine decât într-o perioadă limitată, în timp ce alte tipuri de bere le poţi bea oricând. Acest sortiment, creat acum 27 de ani în Danemarca, promovează spiritul liber şi se asociază cu noţiunea de familie, prieteni si caldură, dar totodată cu inovaţie şi originalitate. Tuborg a reuşit să creeze o tradiţie şi în România, astfel că în prima zi de vineri a lunii noiembrie, la orele 23.59, Tuborg Christmas Brew se lansează simultan in mai multe ţări din Europa şi durează până pe 31 decembrie.

Promovarea produsului nu s-a făcut doar prin clipuri video, printuri şi jingle-uri, ci şi prin caravane, jocuri, acţiuni neconvenţionale, creând un concept unic în România, cu o notorietate de 70%. Compania URBB a înregistrat reacţii pozitive încă de la lansarea produsului în România, vânzările crescând de la an la an cu 10%, iar pentru 2008, compania se aşteaptă la o creştere de 15% faţă de anul precedent. Party-urile de lansare, muzica, unicitatea şi totodată tradiţia au construit un nou brand, care deşi este limitat, se bucură de un succes absolut în cele două-trei luni de viaţă pe an.

Tuborg Christmas Brew este un sortiment puţin mai tare – 5,6% alcool, cu o culoarea brun-roşcată, deja cunoscut de consumatorii de bere, care în jurul sarbatorilor de iarnă incep să caute prin magazine ambalajul albastru al sticlei sau dozei. Tuborg a stabilit albastru drept culoarea sărbătorilor de iarnă, dar în antiteză cu Pepsi Blue, Moş Crăciun de la Tuborg şi-a făcut loc în gusturile consumatorilor. O tehnică de marketing care a adus notorietate acestei beri este platforma online http://www.tuborg.ro , ce se relansează în fiecare an o dată cu berea, sub sloganul “A început sărbătoarea!”. De fapt, ambalajul albastru, minijingle-urile, reclamele animate cu Moş Crăciun şi alte diferite personaje au făcut din Tuborg Christmas Brew un brand inconfundabil, care din 2000, dă startul sărbătorilor de iarnă şi în România.

Iulia Roşu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: