Viral marca „Adrian Despot”

11 01 2009

Ţin minte că m-am amuzat teribil când am văzut aşa zisul interviu cu Adi Despot, pe Youtube, acela care se termină cu: 3 în …. mea. Am considerat că este o simplă gafă a reporterului (acea fătucă ameţită rău) şi am purces la a împărţi linkul cu pricina la mai toată lista de messenger. Probabil că acelaşi lucru l-au făcut toţi care au văzut la un moment dat clipul fapt ce a dus la poziţionarea clipului între primele accesate pe Youtube, cu nu mai puţin de 416000 de vizitatori. Conform celor de la viralvideochart.com, clipul a fost preluat de 218 bloguri şi a strâns un număr de peste 2000 de comentarii. Aşadar, putem observa viteza incredibilă de propagare a acestui semi-viral şi spun semi pentru că abia remake-ul acestui filmuleţ avea să servească unei campanii de marketing viral. Astfel cei de la Digital Generation împreună cu directorul de marketing al galeriilor Artmark, au reuşit să-l convingă pe Adi Despot să facă un „remix” la clipul iniţial, de acestă dată fiind vorba despre un interviu legat de tablourile din galerie şi având un cu totul alt final faţă de interviul din club Fabrica. Mărturisesc că prima dată când am văzut remake-ul am crezut că e vreo parodie la parodie şi mă îndoiam că cel din imagini ar fi tot Despot. Mi s-a părut răsuflat şi mult mai puţin amuzant decât primul, dacă stau bine să mă gândesc chiar deloc şi nici nu am înţeles relevanţa sau scopul acestui demers. Acum că am aflat adevăratul scop şi anume acela de a genera trafic şi de a atrage atenţia, dacă consult datele celor de la viralvideochart.com adică aproape 100000 de vizitatori, 41 de posturi pe bloguri şi 100 de comentarii, pot spune că şi-a atins ţelul într-o oarecare măsură. După părerea mea ideea nu a fost deloc rea, dar cred că s-a pierdut undeva la implementare (prea au vrut să copieze şi Despot era deja total nenatural). Un alt aspect este acela că nu ştiu câţi oameni au înţeles de fapt care era ideea şi mai ales câţi dintre aceştia făceau parte din publicul relevant pentru Galeriile Artmark. De cealaltă parte dacă luăm în calcul resursele infime investite într-un asemenea demers, prin comparaţie cu impactul potenţial, pot afirma că per total acest demers inedit a fost unul reuşit.

Surse:

http://www.dgeneration.ro/adwords/povestea-unei-campanii-de-marketing-viral

http://www.viralvideochart.com/youtube/adrian_despot_vs_una_proasta_rau?id=rnpCtAWFUlw

http://www.viralvideochart.com/youtube/interviu_adi_despot__reloaded?id=3ivOien1Zqk

Victor Rizescu

Actions

Information




