BUZZ!!!

12 01 2009


Steve Hurveston a inventat termenul de “viral marketing” într-un newsletter Netscape din 1997 care descria succesul fenomenal al serviciului de e-mail gratuit Hotmail. Cu un buget de 50,000 dolari pe an, site-ul a atras 10 de milioane de membri într-un an. Fenomenul Hotmail şi, mai recent, Napster a demonstrat cum companiile pot atrage noi utilizatori în mod exponenţial datorită înfloririi generaţiei Internet.


Termenul se referă la orice strategie care încurajează persoanele fizice pentru a transmite un mesaj de introducere pe piaţă altora, creând astfel posibilitatea de a influenţa masiv timpul de expunere şi a mesajului. În conformitate cu predicţiile Jupiter Communications, un procent de 69% din persoanele care primesc o recomandare de la un prieten vor da click pe acel link, împreună cu cel puţin 2-6 prieteni.


Un purtător de cuvânt pentru Chartered Institute of Marketing (CIM), declara: “Pe Internet, virale de marketing se pot face prin intermediul camerelor de chat – dar ca orice de introducere pe piaţă, trebuie să se adreseze publicului potrivit, aşa că asiguraţi-vă că acea camera de chat sau Forum este adecvată.


E-mail-ul poate fi, de asemenea, folosit pentru a promova campanii de succes. Cel mai eficient mod este acela de a urmări anumiţi lideri de opinie, deoarece influenţa lor va face pe oameni să vrea produsul.


Pe internet, marketingul viral a fost menţionată ca: “word-of-mouth”, “creating a buzz” sau “networking.” . Dacă clienţii au avut un rezultat pozitiv sau negativ, chiar şi numai de experienţă a unui anumit produs, vestea se va extinde rapid. Frumuseţea internetului este viteza cu care mesajul călătoreşte.


Cu toate acestea, există şi alte modalităţi de a crea interes offline. “Este vorba de cei care au ceva de spus, sau de oferit, sau anumite exemple aferente unei anumite industrii, exemple care generalizeaza anumite concepte sau reguli”.


Acordarea de produse adiţionale sau servicii, ca parte integrantă a produsului, la lansarea imediată, va atrage atenţia, şi ar trebui să fie privită ca pe o investiţie pe termen lung. În cazul în care un suflu de interes este generat, acolo vor fi şi profiturile care urmează să fie făcuta în viitor. Companiile trebuie, de asemenea, să profite de reţele de comunicaţii existente, deoarece se pot transmite mesaje si prin alte canale, cum ar fi de exemplu SMS-ul.


Bibliografie:
Association of Corporate Counsel, “Accountancy in business and managing people”, ediţia 2008.


Musat Iulia

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: