Fotbalul – ciocnirea dintre corporaţii

12 01 2009


Fotbalul, dincolo de a fi o competiţie sportivă, este un fenomen social ce doboară an de an recordurile de audienţă. Marketerii nu pot rămâne indiferenţi faţă de miliardele de telespectatori. Pentru companiile producătoare de echipamente sportive este o oportunitate de promovare. Dincolo de lupta pe teren, se duce şi o luptă a mărcilor – luptă condusă de legile marketingului. Giganţii acestei industrii sunt Nike şi Adidas.


Nike este compania care are cele mai mari vânzări în domeniul echipamentului sportiv la nivel mondial, Adidas fiind pe locul al doilea. Pe „nişa” fotbalului, Adidas este lider.
Marile evenimente sportive sunt ocazia perfectă pentru a obţine o mai mare expunere. Finala Ligii Campionilor care a pus faţă în faţă Manchester United (MU) şi Chelsea Londra, a însemnat dincolo de 90 de minute de fotbal şi o „ciocnire” între cele două corporaţii. A fost finala giganţilor Nike şi Adidas. Manchester United a avut ca sponsor tehnic pe producătorul american Nike, iar Chelsea a fost echipată de germanii de la Adidas. Ambele companii au beneficiat de afişarea logoului pe tricourile fotbaliştilor, într-un eveniment urmărit de sute de milioane de telespectatori de pe cinci continente. Nike şi Adidas câstigă prin fixarea logoului în mintea consumatorului, prin asocierea brandului cu succesul sau cu performanţa.


Pentru marketeri, fotbalul este o bună ocazie de a-şi etala produsele, a-şi face reclamă şi de a creşte astfel vânzările. Vizibilitatea brandurilor în teren contribuie din plin la popularizarea lor.
Mâna marketerilor se vede în sponsorizări, în contractele pe care companiile le semnează cu anumiţi jucători pentru ca aceştia să poarte echipamentul lor. Jucătorii devin garanţi iar succesele lor devin succesele companiei.


Intorcându-ne la Finala Ligii Campionilor, trebuie spus că meciul a fost câştigat de Manchester United. Dar cine a câştigat mai mult? Clubul englezesc de fotbal sau Nike?


Gabriela Pavel

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: