Mă numesc…trib de frumuseţe!

12 01 2009


Mă bucur că am ales acest subiect, mai ales după ce am observat că colegii mei au reuşit să ofere explicaţii foarte bune în ceea ce priveşte acest fenomen…marketing-ul tribal. Eu voi trece peste partea teoretică şi pur explicativă direct la partea practică şi exemplificativă.


Eu mă numesc…trib de frumuseţe! Şi de când mi-am dat seama că societatea noastră…de oameni…nu poate exista decât în societate, le-am oferit o … “gaşcă” clienţilor mei, un loc unde se pot regăsi. Lucrez în domeniul frumuseţii pentru două branduri foarte cunoscute în lumea saloanelor de frumuseţe: O.P.I. şi Joico. Dacă nu ai auzit de ele nu este nicio problemă, fie nu întrebi la salon ce foloseşte, fie nu ai fost la salonul care trebuie, fie nu mergi la salon. În lumea saloanelor de frumuseţe există o strânsă legătură, în special pentru că piaţa este împărţită pe două tabere: fie eşti cu noi, fie eşti cu ei. Crearea unui club de frumuseţe a fost cheia menţinerii legăturii cu clienţii noştri, dar şi o eliberare pentru aceştia…pentru că făceau parte dintr-o comunitate! Apropierea dintre patronii saloanelor nu s-a manifestat deloc ca o confruntare competitivă, ci mai mult, au învăţat cum să conducă o afacere din experienţele celorlalţi. Au reuşit să-şi creeze o identitate pe piaţă şi, împreună, îşi menţin un nivel de performanţă în domeniul serviciilor şi de educare a clienţilor.


Care sunt avantajele acestor cluburi? Pentru echipa mea, ca şi companie şi ca brand:
1. menţinem o legătură sănătoasă cu clienţii noştri
2. clienţii noştri au un target anual fixat de consum pe care trebuie sa-i aibă pentru a exista în acest club…deci, profit
3. prin intermediul succesului clienţilor noştri ne creăm o identitate pe piaţă şi un exemplu de urmat
4. ne satisfacem nevoia de „gaşcă”, pentru că la urma urmei suntem şi noi oameni
5. ne implicăm în afacerea lor care creşte


Care sunt avantejele acestor cluburi pentru client nostru?
1. integrarea într-un grup le asigură un suport social, o “gaşcă”
2. le aduce beneficii materiale: reduceri, promoţii, obiecte promoţionale.
3. le aduce suportul în dezvoltarea afacerii prin seminarii de pregătire, intervenţii în salon, servicii personalizate
4. în fiecare an, clubul îşi petrece vacanţa în “gaşcă”, cu o destinaţie înafara ţării suportată bineînţeles de companie
5. premii anuale pentru cel mai bun salon
6. foarte important, clientul îşi cunoaşte concurenţa


Care sunt avantajele acestor cluburi pentru clientul final?
1. profită de preţuri mai bune pentru produsele de înfrumuseţare pentru acasă
2. profită de zile speciale cu reduceri, servicii oferite de stylişti cunoscuţi, sfaturi de la specialişti etc.


Anul trecut, succesul acestor cluburi a fost incredibil: targetul nostru de vanzare a fost atins, chiar şi în perioada de criză economică. Afacerea clienţilor noştri s-a dezvoltat şi perioada începutului de criză economică a fost mai uşor de suportat pentru ei decât pentru alte saloane.


http://www.topline.ro


Musat Iulia

Actions

Information




